۰۳ اسفند ۱۳۹۶ ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۳۳۱۹
آماده‌سازی پردیس مرکزی برای اولین کنگره پاسداشت 64 شهید دانشجوی دانشگاه علامه

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اولین کنگره پاسداشت 64 شهید این دانشگاه را در قالب افتتاحیه بهشت خاکی 9 (اردوی راهیان نور دانشجویی به مناطق هشت سال دفاع مقدس)‌ شنبه، 5 اسفندماه در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار می‌کند.


به گزارش عطنا، در این مراسم سیده زهرا حسینی، راوی کتاب «دا»، حامد زمانی، خواننده پاپ و ترانه‌های انقلابی و اصغر تقی‌زاده، رزمنده دوران دفاع مقدس و هنرپیشه سینما و تلویزیون به عنوان مهمان حضور دارند.


دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی طی چند روز گذشته با نصب سخنان بزرگان و دست‌نوشته‌هایی از شهدا در قالب پلاکارد‌های چوبی، آذین‌بندی مقبره شهدای گمنام و دانشکده مدیریت و حسابداری به پردیس مرکزی این دانشگاه حال و هوای دیگری داده‌اند.


 هشت سال دفاع مقدس، در کنار دردها، رنج‌ها و خاطرات تلخی که جنگ بر جامعه تحمیل کرد، مفاهیم و ارزش‌های مهمی از خود به یادگار گذاشت؛ فرهنگ ایثار و شهادت یکی از این ارزش‌هاست که نسل جدید به‌خصوص دانشجویان مؤمن و انقلابی بار آن را به دوش می‌کشند. حال شاید چیدن بخشی از این جملات یادآور همان شور و حماسه حسینی دوران دفاع مقدس باشد که در ذهن، روح، رفتار و منش شهدا و جانبازان آن روزها جریان داشت.


اینها چیزی بیشتر از واژه‌هایی است برای نماد و اشاره. اینها سبک زندگی نسلی از جوانانی است که همه چیزشان را پای غرور ایران و عزت اسلام کف دستشان گذاشتند و خود را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند. جبهه‌هایی که هر روز در همین شهر می‌توان دید و بی‌تفاوت نبود.


افتخار و شرف هر دانشگاهی به دانشجویان آن است. آن روزها دانشجویان قلم‌ها را زمین گذاشتند و به جبهه رفتند. حالا اما باید برای جبهه‌های جدید قلم‌ها را بردارند و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره دانشجویان شهید، ادامه رو راهشان باشند؛ به‌راستی که اینها چیزی بیشتر از واژه‌هایی است برای نماد و اشاره...


گفتنی است اجرای زنده توسط حامد زمانی و همچنین روایت‌گری دفاع مقدس توسط حسینی و تقی‌زاده از جمله مهمترین برنامه‌های این مراسم است.


گوشه‌های از آماده‌سازی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری مراسم کنگره پاسداشت 64 شهید دانشجوی این دانشگاه را در قاب تصویر دوربین عطنا می‌بینیم.



عکس: علی اکبریان‌میمند




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار