۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۶۷۶۳۲
vazir olum

وزیر علوم گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های زیادی توسط دانشگاه‌ها در حال پیگیری است. اما اجرای برنامه‌ها برعهده دانشگاه‌ها نیست.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، منصور غلامی در واکنش به عدم مشارکت دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی، گفت: در بحث اقتصاد اگر فرض کنیم تمام کسانی که در حوزه اقتصاد مشغول به کار هستند،  سواد دانشگاهی ندارند این حرف درست بود.


وی ادامه داد: اما اگر می‌بینیم هر جایی تصمیم‌گیری در کار اقتصادی هست، تصمیم گیرندگان افرادی هستند که همه تحصیلات دانشگاهی دارند و یا دانشگاهی هستند، این حرف نمی‌تواند درست باشد.


وزیر علوم افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های زیادی توسط دانشگاه‌ها در حال پیگیری است اما کار اجرا برعهده وزارت علوم و دانشگاه‌ها نیست، اگر دانشگاهیان در بحث محیط زیست، برنامه‌هایی برای صرفه‌جویی، و یا بهداشت محیط زیست اعلام می‌کنند، همه حاصل تحقیق و پژوهش است اما اجرا برعهده دانشگاه‌ها نبوده و آنها نمی‌توانند وارد کار اجرا شوند.


وی ادامه داد: به نظرم مباحثی که مطرح شده، منظور، این نبوده که دانشگاه‌ها کاری انجام ندادند، شاید انتظاراتی داشته‌اند که در وظایف آموزش عالی خیلی شفاف دیده نشده است.


وزیر علوم ادامه داد:  دانشگاه‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی انجام داده اند که می‌توان در حوزه محیط زیست به صرفه‌جویی در انرژی، فعالیت در انرژی‌های نو و کارهای دیگر اشاره کرد.


گفتنی است اخیرا رئیس کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرده بود دانشگاه‌ها تاکنون مشارکتی در اقتصاد مقاومتی نداشته‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار