۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۵۶۲۸
jahadi

مصطفی اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) گفت : بعد از ارزیابی صورت گرفته توسط تیم شناسایی ، در نظر گرفتیم مناطق محروم شهر یاسوج واقع در استان کهگیولیه و بویر احمد را برای اردوی جهادی تابستان امسال انتخاب نمائیم و هدف اصلی از این اردوی جهادی ابتدا خودسازی جهادگران بسیجی و دوم خدمت رسانی به مناطق محروم شناسایی شده است.


اسدی افزود: تیم اعزامی در دو حوزه برنامه های عمرانی و فرهنگی فعالیت می نماید که در حوزه عمرانی پروژه های خرد نظیر ساخت و ساز مکان های بهداشتی مناسب مدنظر می باشد که روستایی که در آن مستقر هستیم حتی از داشتن چنین امکاناتی هم محروم است. اما در حوزه پروژه اصلی عمرانی ساخت گنبد بارگاهی برای امام زاده ای است که برای اهالی منطقه بسیار محترم و مقدس است که هنوز متاسفانه سازه ای در شان این امازاده ساخته نشده است.



اسدی در ادامه بیان داشت: تقریبا از سه ماه گذشته در حال آماده سازی برای این سفر جهادی بودیم و هدف اصلی ما بخش لوداب شهر یاسوج و سه روستا حیدر آباد ، ده نو و گراب است که قبلا توسط تیم اعزامی در ماه های قبل مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته بودند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به فعالیت های فرهنگی تیم جهادی افزود: یک بخش از این فعالیت ها علمی است همانند برگزاری کلاس های تقویتی و بخشی هم مشاوره ای است نظیر مشاوره به خانواده ها در حوزه های تربیتی، فرزندان و والدین که توسط تیم مشاوره دانشجویی در مناطق سه گانه مذکور صورت می گیرد.



وی گفت : در بخش دیگری از برنامه ها ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه های دندان پزشکی و چشم پزشکی توسط تیم مشاوره پزشکی انجام می پذیرد و همچنین در حوزه پزشکی زنان نیز تیم جداگانه ای از خواهران دانشجو برای مشاوره به بانوان در این سفر حضور دارند.



بخش دیگر فعالیت های فرهنگی، مشاوره های مذهبی است که در زمینه احکام نوجوانان و جوانان توسط تیم طلبه و مبلغانی  که در اردو حضور دارند انجام خواهد شد.



در واقع در کنار دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه از علاقه مندانی که در حوزه های پزشکی از دانشگاه های دیگر فعالیت دارند و همچنین طلبه هایی از حوزه های علمیه دعوت کردیم تا در این سفر ما را همراهی نمایند.



اسدی در ادامه اذعان کرد : تعداد افرادی که در این اردوی جهادی حضور دارند هفتاد نفر جهادگر هستند که 55 نفر از آنها دانشجویان دانشگاه علامه بوده و سایر افراد از حوزه علمیه و دانشگاه های علوم پزشکی در سفر حضور دارند.



وی در پایان گفت : اردوهای جهادی در ابتدا بستر مناسبی برای خودسازی جهادگران است که باعث افزایش روحیه جهادی در بدنه دانشجویی می شود ، و در کنار این  پیشرفت و آبادانی و خدمت رسانی به مناطق محروم کشور هم صورت می گیرد ، که لازمه حمایت های گسترده معنوی و مادی بیشتری است.



لازم به ذکر است اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در غالب طرح پروازهای خاکی از هفت سال پیش در شهر ایلام آغاز شده است و بعد اتمام برنامه پنج ساله ایلام ، برنامه اردوی جهادی شهر یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار