۱۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۵۴۲۰۵
nabarabari namovajah raghfar momeni roonamayi ketab (34)
نشست نابرابری‌های ناموجه، امنیت اجتماعی و توسعه ملی در ایران با حضور دکتر راغفر و دکتر مومنی و همراه با رونمایی از کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه» نوشته فرشاد مومنی در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد.

به گزارش عطنا، در این نشست که پنجشنبه، 9 آذرماه در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، استاد دانشگاه شاهد، دکتر حسین راغفر، استاد دانشگاه الزهرا و دکتر فرشاد مومنی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی به سخنرانی پرداختند.


در بخش دیگر این نشست، از کتاب «عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه» رونمایی شد و این کتاب برای علاقه‌مندان و پژوهشگران حاضر معرفی شد.


چنانچه در نوشته پشت جلد کتاب جدید فرشاد مومنی می‌خوانیم: «در دیده‌بانی از اقتصاد ایران مانند هر امر اصلاحی و اعتلابخش دیگر وجه اندیشه‌ای نقش زیربنایی و پیشگام دارد. کشورمان ایران در سه حیطه‌ عدالت، آزادی و توسعه با خلاهای معرفتی جدی روبه‌روست و در این میان حیرت‌انگیزترین پارادوکس بازتولید نظام‌وار  همه انواع نابرابری‌های ناموجه به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی است که نیاز به اندیشه‌ورزی را هرچه بیشتر ضروری و برجسته می‌سازد. از این‌رو، سهل‌انگاری و انفعال غیرعادی همراه با برخوردهای فرصت‌طلبانه و بدنام‌کننده عدالت در پیوند و آزادی و توسعه توضیح‌دهنده چرایی بازتولید توسعه‌نیافتگی با وجود برخورداری سرشار این سرزمین از منابع انسانی و مادی است.


این کتاب کوشش می‌کند تا با واکاوی تجربه تاریخی اقتصاد سیاسی پس از انقلاب اسلامی و با بهره‌گیری از میراث اندیشه‌ای آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و امام خمینی بنیان‌های سست رویه‌های مخدوش‌کننده عزت نفس ایرانیان را در این سه محور آشکار سازد و چاره‌های ایرانی و متکی به آخرین دستاوردهای دانش توسعه را معرفی کند.»


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.

عکس: ایوب قادری -عطنا

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع مجاز است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار