۰۷ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۳۶۰۰
hoghoogh shahrvandi oloomiyazdi momtahen shabani keshavarz (46)

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی از اهدای «جایزه ملی حقوق شهروندی» به دستگاه‌های دولتی یا سازمان‌‌های مردم‌نهاد از طرف دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد.


به گزارش عطنا، دکتر حمیدرضا علومی یزدی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علامه طباطبائی می‌خواهد به دستگاه‌ دولتی یا سازمان‌ مردم‌نهادی که در طول یک سال بیشترین، موثرترین و چشمگیرترین فعالیت را جهت ارتقای حقوق شهروندی داشته است به صورت کارشناسی شده «جایزه ملی حقوق شهروندی» اهدا کند.


وی افزود: شاخص‌های ارزیابی فعالیت توسط استادان دانشگاه و پژوهشگران در دست تدوین است و هدف ما این است که این بررسی کارشناسی را به صورت سالانه انجام دهیم.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به اهمیت این موضوع هم اشاره کرد و گفت: حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه دیرین در کشور ما وجود داشته است و قانونگذاران الزامات قانونی متعددی را حتی در برنامه چهارم توسعه اقتصادی برای تدوین منشور حقوق شهروندی ایجاد کرده بودند اما تا زمانی که رئیس جمهور در یازدهمین دوره انتخابات تدوین منشور حقوق شهروندی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود وعده ندادند محقق نشد که در دوره اول ریاست جمهوری خود به این وعده‌ عمل کردند.


گفتنی است سالگرد رونمایی از منشور حقوق شهروندی ۲۹ آذرماه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر در حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف به همت کنگره ملی حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار