۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۵۰۹۸۷
herasat tehran ziarat ashoora (21)

همایش فرهنگی-مذهبی مدیران و کارکنان حراست دانشگاه‌های تهران با حضور مشاور وزیر در مجتمع‌ فرهنگی-مذهبی امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که دوشنبه، 22 آبان‌ماه به میزبانی حراست کل دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر داریوش سلیمی، مشاور وزیر و رئیس حراست مرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان حراست‌های دانشگاه‌های سطح تهران حضور داشتند.


مراسم با خیرمقدم و خوش‌آمدگویی دکتر فرامرز صحرایی، مدیرکل حراست دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد.


در ادامه، رئیس حراست مرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنان کوتاهی ضمن خوش‌آمدگویی گفت: ارتباط دوستانه و همدلی مدیران و کارکنان حراست‌های دانشگاه‌ها می‌تواند در بسیاری از مسائل راهگشا باشد.


سلیمی افزود: برگزاری برنامه‌های معنوی حداقل به طور متوسط هر ماه یک بار، می‌تواند به تلطیف معنوی فضای کار هم کمک کند و موجب ارتباط بهتر، دوستی و همکاری مسئولان این حوزه ‌شود و از طرف دیگر مسیر معنوی ما را هموار ‌کند.


سپس دکتر محمودزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به قرائت فرازی از زیارت‌نامه عاشورا پرداخت.


بعد از زیارت عاشورا، دکتر کیوان حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی به مسئله عاشورا در فرهنگ اسلامی پرداخت و مهمترین بعد این واقعه تاریخی را «روشنگری» برای نسل جدید عنوان کرد.


وی در بخشی از این سخنان با ذکر فلسفه جهاد گفت: روشنگری و جدا کردن موانع رشد و توسعه و آماده کردن انسان برای تعالی در بخش‌های مختلف آیین ما وجود دارد و یک ماموریت بنیادی است.



وی همچنین گفت: روشنگری به مبنایی برای دفاع در صحنه‌‌های مختلف ادبیات دینی ما تبدیل شده است. این مسئله یکی از مهمترین ویژگی‌های فرهنگ عاشورایی است و ما که مدعی پاسداری از این فرهنگ و بسترسازی برای بسط آن هستیم به عنوان مهمترین کانون روشنگری فعالیت خواهیم کرد؛ چرا که دانشگاه مهمترین مرجع روشنگری در جامعه است.


حسینی یادآور شد: چه ما به عنوان معلم و چه شما به عنوان مسئولان حراست، وظیفه مهم محافظت از انرژی فوق‌العاده جوشان و مثبتی را داریم که در صحن دانشگاه‌های کشور وجود دارد؛ انرژی که نسل جدید با خود به ارمغان آورده است.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: نسل جدید نسلی است که بسیار ترد، شکننده و آسیب‌پذیر است و اگر مواظب آن دریچه‌های فرعی جسم و روح خود نباشد به راحتی طعمه آسیب‌ها می‌شود.


وی تصریح کرد: لذا ما وظیفه داریم بستری را فراهم کنیم که این انرژی‌های مثبت و مقدس با کمترین اتلاف به سمت حوزه های علمی و پژوهشی هدایت شود تا در نهایت همان وظیفه اصلی و بنیادین روشنگری در جامعه عملی شود.


وی در ادامه با بیان اینکه تغییرات عصر جدید باعث شده بسیاری از منابع هویت‌ساز به حوزه‌های بین‌المللی تسری پیدا کند، گفت:‌ امروزه  شرایط به گونه‌ای است که ما بیش از پیش به ضرورت روشنگری‌هایی نیاز داریم که ریشه آن به منابع اصیل برمی‌‎گردد و عملیاتی کردن این آرمان خود نیاز به یک تکنیک مدیریت فرهنگی دارد و با اراده‌ای که در دوستان عزیز وجود دارد بتوانیم در جهت رشد و تعالی فضای روشنگری برای دانشجویان گام برداریم.


مراسم با دعا برای هم‌وطنان آسیب‌دیده از زلزله روز گذشته در کرمانشاه به پایان رسید.


گزارش تصویری این همایش را در ادامه می‌بینیم؛

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار