۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۸۶۴۵
baran

حسین علیمرادی، دانشجوی کارشناسی حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اسبق کانون فرهنگی خیریه این دانشگاه در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را در مورد نشریه باران منتشر کرده است.


 به گزارش عطنا، متن علیمرادی به شرح زیر است:

وَأَن تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ... .
قریب به یکسال از انتشار شماره 12 نشریه دانشجویی باران حاوی اکاذیب و اتهامات ناروا علیه کانون فرهنگی خیریه و بنده گذشت.
ابتدا از طریق کمیته نظارت بر نشریات دانشگاه شکایت کردیم. اما متاسفانه پس از 4 ماه پیگیری با اهمال مسئولین وقت کمیته مواجه شدیم و نتیجه صدور حکمی شد که تایید اساتید حقوقی دانشگاه را در پی نداشت و احقاق حقی از کانون صورت نگرفت.
به ناچار جهت تنویر افکار عمومی و اعاده حیثیت از کانون، موضوع را از طریق دادسرای رسانه پیگیری کردیم تا 29 مهر ماه 96 که به جلسه دادگاه رسیدیم از آنجا که دست مسئولین نشریه باران جهت اثبات اتهامات و اکاذیب نسبت داده شده به اینجانب به عنوان شخص حقیقی و کانون فرهنگی خیریه به عنوان شخص حقوقی خالی بود و فاقد هر گونه ادله محکمه پسند جهت اثبات ادعاهای خود در دادگاه بودند، شماری از اساتید و اشخاص قابل احترام را جهت جلب رضایت واسطه کردند.
سرانجام پس از رایزنی با جمعی از ادوار کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه به پیروی از بزرگان ملی و مذهبی‌مان که همواره بر «گذشت» به عنوان راهکار مؤثر اخلاقی برای «اصلاح» کژ رفتاری ها تأکید دارند و نیز به احترام تمام اساتید و بزرگواران از جمله دکتر ذکیانی عزیز که با لحاظ اهمیت «اخلاق دانشجویی» خواهان چشم پوشی بر قصور خاطیان بودند، همچنین با کسب اجازه از اعضای فرهیخته کانون و دیگر بزرگوارانی که در این یکسال مدافع حقیقت بودند، از ادامه پیگیری قضایی صرف نظر کرده و از خطای نشریه و مدیر مسئول آن گذشتیم. .
در این یک سال بنده سکوت کردم تا نهادی ثالث چون کمیته نظارت بر نشریات و یا دادگاه صحت یا عدم صحت اتهامات مطرح شده را مشخص کند اکنون تحریریه باران گرچه یک سال با تاخیر، اما خود به اشتباهاتش اذعان کرد.
شنبه 6 آبان، در شماره ای اختصاصی و به طور تفصیلی به بیان حقیقت تک تک موارد نسبت داده شده در مطلب سال گذشته پرداخت و مشخص شد حتی یک مورد از مواردی که در طول یک سال گذشته بارها بر حقیقت آن بدون ارائه هیچ گونه دلیل و مدرکی تاکید داشتند، صحت نداشته و کذب محض بودند.
به امید آنکه این اتفاق درس عبرتی شود برای قلم به دستانی که هنوز رسالت و اعتبار قلم را درک نکرده اند و به همت یکایک دانشجویان، روزگاری فرارسد که رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت و افترا محقق و تشکیل پرونده‌هایی از این جنس ،به ویژه در فضاهای دانشجویی بلاموضوع شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار