۰۶ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۴۰۲
Bazdid salimi az azmoon khareji (12)

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن نامطلوب خواندن گزینش بومی توجه ویژه به خوابگاه‌های دانشجویی را فرصت مناسبی برای رشد و اعتلای دانشجویان دانست.




به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، طرح گزینش بومی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی با هر روشی که به نوعی مخالف عدالت آموزشی باشد چندان موافق نیستم و متعقدم لازم است در دانشگاه‌های برتر شرایط تحصیل را برای استعدادهای برتر فراهم کنیم.


وی ادامه داد: نباید به سمتی رویم که استعدادهای برجسته و برتر به دلیل سکونت‌شان در یک شهر نتوانند از امکانات دانشگاه‌های بزرگ استفاده کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این که 70 درصد از دانشگاه‌های برتر کشور در تهران هستند، بومی‌گزینی باعث می‌شود که خیلی از دانشجویان نتوانند به این دانشگاهها راه پیدا کنند.


سلیمی با بیان اینکه در شرایط فعلی حضور دانشجویان غیر بومی با توجه به کمبود امکانات خوابگاه‌ها وکسری امکانات رفاهی با مشکلاتی همراه است اظهار کرد: امیدواریم دولت در مورد دانشگاه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کند تا برای همه دانشجویان با استعداد امکان تحصیل در هر دانشگاهی که انتخاب می‌کنند فراهم شود.


وی درباره مسائلی که در پی جدا شدن دانشجویان از خانواده‌هایشان ایجاد می‌شود تاکید کرد: اگر به خوابگاه‌ها به چشم مراکز تربیتی نگریسته شود و در خوابگاه‌ها و فضاهای اسکان دانشجویی شرایط تربیتی مناسب فراهم شود، حضور در خوابگاه‌های دانشجویی به مزیت تبدیل می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار