۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۹۷۲
pezeshkian

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها باید علمی و کاربردی باشند و براساس نیاز جامعه و مشکلات موجود دانشجو تربیت کند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان روز دوشنبه در مراسم سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ضرورت دارد دانشگاه ها با مدیریت و سازماندهی کار تیمی بتوانند مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد که هنوز رفع نشده، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی باید همراه با مهارت باشد و به اندازه و متناسب مهارت و تخصص ایجاد کند.
پزشکیان تاکید کرد: اساتید باید به گرفتارهای فکر کنند و مهارت را در همه رشته ها آموزش دهیم و با تحقیق و پژوهش وارد عمل شوند.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان بیکار هستند، اظهار کرد: حرکت ما اگر بر مبنای علم باشد، می تواند از چالش ها و مشکلات در آید و آنچه که تولید می کنیم باید بر اساس نیاز جامعه باشد.
وی ادامه داد: در دانشگاه ها دانشجویان چندین سال تئوری درس می خوانند در حالیکه بعد از فارغ التحصیلی مهارتی نداشته و یا بی سواد هستند که این مسایل از مشکلات اساسی است و بایدااموزش خدمت تحقیق را از اصول مورد توجه قرار دهیم.
پزشکیان تاکید کرد: متاسفانه تحقیقات زیادی در جامعه با هزینه های بسیار انجام می شود در حالیکه آنها خاک می خورند و یا خارجی ها از آن کپی کرده و به نام خود تمام می کنند.
به گفته وی، جوانان نیاز به مهارت آموزی دارند و مراکز آموزشی باید در این جهت حرکت کنند.
دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهر سال ۱۳۷۰ تاسیس شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار