۰۴ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۱۴۳۰
niasar

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشجویان به محتویات درسی در کلاس درس بسنده نکنند گفت: سال گذشته ایران رتبه نخست سرعت رشد علمی را در دنیا کسب کرده است.


به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری شبستان ، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز (3مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشجویان سرمایه های ارزشمند جامعه شمرده می شوند گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی، ورود نسل دانشجو را در عرصه تصمیم گیری جامعه فراهم خواهد کرد.


 شریعتی اذعان کرد: قانونمندی در دانشگاه ها و ارتقا کیفیت آموزشی و .... از مواردی است که مورد توجه نظام آموزشی قرار دارد.


معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشجویان فقط به محتویات درسی در کلاس های درس بسنده نکنند بلکه فراگیری علم و دانش را از طرق‌ مختلف مورد توجه قرار دهند.


 وی به مقطع دکترا اشاره کرد و افزود :در حال حاضر 97هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.


شریعتی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید 24هزار و 400 نفر در مقطع دکترا در رشته های مختلف در دانشگاه های کشور پذیرش شدند.


وی ادامه داد: 375 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 325هزار نفر در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور امسال پذیرش شدند.


شریعتی به اجرای طرح جدید در نظام آموزشی پرداخت و خاطر نشان کرد: رشته های تحصیلی که مورد استقبال کمتر دانشحویان است شناسایی و حذف خواهد شد.


 معاون آموزشی به پرداخت وام به مقطع دکترا روزانه خبرداد اظهار کرد: این طرح امسال با اختصاص اعتبار110میلیارد تومان به صورت گسترده تر در کشور اجرایی خواهد شد.


وی اضافه کرد: با پرداخت وام ماهیانه 700هزار تومان به دانشجویان متقاضی مقطع دکترا این طرح اجرایی خواهد شد و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی این هزینه را پرداخت خواهند کرد.


 شریعتی تصریح کرد: سرعت رشد علمی ایران در دنیا در سال 92 رتبه 25بود که سال گذشته با تلاش و کوشش نظام آموزشی و به رتبه نخست رسیده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار