۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۹۲۶۱
zahra fatahi

رتبه اول پذیرش دکتری  دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه که علاقه‌مندان به ادامه تحصیل باید تحصیل را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، معتقد است که ازدواج، شاغل‌بودن و هر چیز دیگری مانع ادامه تحصیل نبوده و برای آموختن هیچ وقت دیر نیست.


 به گزارش عطنا، زهرا فتاحی دانشجوی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، امروز رتبه یک دانشگاه علامه طباطبائی را در همین رشته در مقطع دکتری به دست آورده است. به همین مناسبت گفت‌وگوی کوتاه خبرنگار خبرگزاری آنا با او را می‌خوانیم:




با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه یزد فارغ التحصیل شدید چگونه برای ادامه تحصیل رشته تکنولوژی آموزشی را دنبال کردید؟


ابتدا دید خوب و آشنایی با این رشته نداشتم فقط به دلیل اینکه در آموزش و پرورش شاغل هستم، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم. رفته رفته اما با توضیحاتی که از اعضای هیأت علمی و گروه در این رشته کسب کردم خیلی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته شدم و اطلاعات رشته لیسانسم نیز موجب شد تا بیشتر موفق شوم.


با توجه به مشکلاتی که بعضاً در راه ادامه تحصیل هست چگونه با آنها کنار آمدید؟


یک فاصله زمانی شش ساله بین مقطع کارشناسی و ادامه تحصیل در مقطع ارشد اتفاق افتاده بود و ازدواج و صاحب فرزند شدن هم بر مشکلات ادامه تحصیل اضافه شده اما با همکاری و همراهی همسرم ساعت های مطالعه را تقسیم کردیم چون ایشان هم در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ساخت درس می خواندند. در کنار این همراهی ها پاسخ‌گو بودن استادانم در هر ساعتی از شبانه روز برایم غیر قابل باور بود و آنان با جان و دل به دانشجویانشان پاسخ می دادند و آنان را راهنمایی می کردند. تنظیم ساعت کلاس ها هم بسیار خوب بود و با کمترین صدمه به کارم می توانستم با خیال راحت به ادامه تحصیل بپردازم.


عنوان پایان‌نامه شما در مقطع ارشد چه بود و چقدر کاربردی شد؟


عنوان پایان‌نامه من «طراحی آموزشی مهارت های بین فردی به روش فعال و بررسی اثربخشی آن بر عزت نفس دانش آموزان دختر» بود که بسیار اثربخش بود و من اثرات مفید آن را در بین دانش آموزان مدرسه مشاهده کردم و کتابی هم با عنوان تولید بسته آموزشی در دست چاپ دارم.


توصیه ای به جوانان و جویندگان علم دارید؟


پیشنهادی که به جوانان و جویندگان علم دارم این است که در صورت علاقه مندی به ادامه تحصیل آن را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهید، ازدواج، شاغل بودن و هر چیزی مانع ادامه تحصیل نیست برای آموختن هیچ وقت دیر نیست، پس اقدام کنید.


گفت‌وگو: شهرام شریفی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار