۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۸۴۲۶
mostafa rahbar

دبیر دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر 10» در گفت‌وگو با عطنا داوران جشنواره امسال را از حرفه‌ای ترین افراد این حوزه دانست و گفت: امسال از تمام طیف‌ها داور انتخاب شد که مهمترین خصوصیت آن‌ها تعهد به کارشان بود و تمام نتایج طبق نظر کامل هیئت داوران اعلام شد. هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب معتقد بودند داوری به نفع جناح مقابل صورت گرفته است که این موضوع نشان‌دهندۀ درست انجام شدن کار ما است.


به گزارش عطنا، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی موسوم به «تیتر ۱۰» به عنوان بزرگترین رویداد رسانه‌ای دانشجویان کشور با اعلام نتایج نهایی روز چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد و  نمایندگانی از دانشگاه علامه هم موفق به کسب جوایز برتر شدند.


مصطفی رهبر، دبیر جشنوراه ملی رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۰» در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا درباره عملکرد وزارت‌ علوم در این دوره از جشنواره توضیح داد و گفت: وزارت‌ علوم در بخش اطلاع رسانی دانشگاه‌ها بسیار خوب عمل کرد، دانشگاه شهید بهشتی میزبان برگزاری جشنواره شد، همۀ سالن‌ها و کلاس‌هایش را به صورت رایگان در اختیار ما گذاشت و همین امر در کاهش هزینه‌های ما موثر بود.


وی افزود: دانشگاه آزاد با اینکه کمتر درگیر فعالیت‌های ستادی جشنواره بود، دو برابر پارسال اثر ارسال کرد، وزارت علوم بیش از دو نیم برابر پارسال آثارش را ثبت کرد و دانشجویان وزارت بهداشت با ثبت رکورد جدیدی  چهار و نیم برابر سال گذشته برای جشنواره اثر فرستادند، 37 هزار اثر در سه مرحله داوری شد و میانگین نمرات را با حداقل میزان عملکرد سلیقه‌ای گرفتیم و 40 اثر که بالاترین میزان نمرات را گرفتند وارد مرحلۀ دوم داوری شدند و با میانگین امتیاز  داورها، 10 اثر برتر به مرحلۀ بعد رفتند و در مرحلۀ سوم از داورهایی مثل آقای دکتر فرقانی، آقای دکتر نمکدوست و آقای دکتر فریدون صدیقی استفاده کردیم.


رهبر همچنین در مورد انتقاد به سوگیری سیاسی داوران گفت: جالب است که هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب معتقد بودند داوری به نفع جناح مقابل صورت گرفته است که این موضوع نشان‌دهندۀ درست انجام شدن کار ما است. ما طیف متنوعی از داوران را داشتیم از معاون خبر تسنیم، کیهان، جام‌جم و همشهری گرفته تا سردبیر اعتماد، خبرآنلاین و هفت صبح، به نظر مارک عملکرد جناحی زدن به داوران اجحاف در حق جشنواره است.



برخی معتقد‌ند  بهتر بود جشنوارۀ داخلی وزارت بهداشت همزمان با جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی کشور برگزار نشود، مصطفی رهبر در این باره گفت: جشنوارۀ داخلی وزارت بهداشت هیچ تاثیری بر جشنوارۀ «تیتر 10» نداشت، ما پس از انتخاب چهل نشریه برتر نشریات دانشجویی اسامی دانشگاه‌ها را حذف می‌کردیم و اسامی آثار  وزارت بهداشت را وارد می‌کردیم و این دو به هیچ وجه روی هم تاثیر نداشتند؛ در تمام سه مرحله، امسال تعداد آثار بسیار بیشتر بود و میزان رشد نشریات وزارت بهداشت و آثارشان دو برابر وزارت علوم بود که این خود دلیل دیگری برای ارزیابی جداگانه بود.


یکی از انتقادهای شرکت‌کنندگان عدم تقدیر از 10 نشریه‌ای که به مرحلۀ دوم راه یافتند بود، دبیر برگزاری جشنواره در مورد افزود: نتایج امسال جشنوارۀ «تیتر 10» تابع محض نظر هیئت داوران بود، امسال بر خلاف سال‌های پیش خیلی شایستۀ تقدیر نداشتیم، در بعضی‌ رسته‌ها می‌گفتند دو نفر اول، دو نفر دوم، یک نفر سوم، مثلا در بخش ویژه، رسته محیط زیست شش نفر جایزه گرفتند و دقیقا نظر داوران اعلام شد و فکر می‌کنم در رسته‌هایی مثل خبر و کاریکاتور رتبۀ یک و دو و سه نداشتیم و فقط شایستۀ تقدیر داشتیم.


مصطفی رهبر خاطرنشان کرد: برای اولین بار ما پس از هر مرحله نتایج را اعلام می‌کردیم، در سال‌های گذشته اعلام می‌کردند که این پنج نفر برگزیده شده‌اند؛ ما طبق نمره‌ای که سامانه به ما می‌داد چهل نشریه برتر را برای «تیتر 10» اعلام کردیم و در مراحل بعدی نیز به همین منوال عغمل کردیم تا کمترین انتخاب سلیقه‌ای صورت نگیرد.


دبیر جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی کشور در مورد تامین هزینه‌های برگزاری و اجرای جشنواره گفت: توافقاتی صورت گرفت که هزینه بین سه دستگاه تقسیم شود، تعداد آثار و داوران از سال‌های گذشته بیشتر بود، بنابراین هزینۀ بیشتری برای بالا رفتن کیفیت جشنواره صرف شد.


وی در پایان نسبت به تغییر تاریخ برگزاری جشنواره توضیح داد و گفت: امیدوار است در سال‌ آینده به شکل بهتری برای تاریخ برگزاری برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار