۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴
Eftetahie Msasjed Allame (32)

عضوارشد انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام با بیان اینکه انتخاب سیدضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم نقطه ی امیدی را  برای دانشگاهیان بوجود آورده است، گفت: تشکل‌های دانشجویی، از سرپرست کنونی و وزیر آینده‌ی علوم انتظار دارند که مسائل حل نشده‌ در دولت یازدهم را به سرانجام برسانند.


به گزارش عطنا، «مهدی فیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هرچند دیر انتخاب شدن وزیر علوم به علت حساسیت مثبت دولت نسبت به این وزارتخانه مهم و راهبردی برای انتخابی بهتر است، اما با توجه به شروع سال تحصیلی جدید مشکلاتی برای حوزه آموزش عالی ایجاد خواهد کرد و لازم است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام کند.







وی با بیان اینکه شخصی که سکاندار وزارت علوم دولت دوازدهم خواهد شد باید به خوبی بتواند هم به خواسته‌ها و مسائل مطروحه ای که از سوی اکثریت در انتخابات عنوان شد، توجه کند و هم بتواند با آن بخش خارج از ساختار وزارت علوم که متاسفانه در حال حاضر جزو لاینفک آن شده است، تعامل و فعالیت بدون تنش برقرار کند .


عضوارشد انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه اتحادیه خط امام به عنوان جریانی مستقل همواره فاصله خود را از ساختارهای وابسته ساز قدرت حفظ کرده و عقد اخوتی با احدی نبسته است، تصریح کرد: اما این رویکرد مانع از آن نخواهد شد که از بیان نکات منفی و مثبت حول گزینه های وزارت علوم اجتناب کنیم.


فیلی ادامه داد: دکتر هاشمی از جهات مختلفی حائز شرایطی مناسب و  قابل قبول برای تصدی آموزش عالی ایران است چون ایشان از سویی منصوب و یار همکار دکتر فرجی دانا،وزیر محبوب دولت یازدهم و رئیس ستاد دانشگاهیان دکتر روحانی است و از سوی دیگر نقطه ی امیدی که این بار برای دانشگاهیان بوجود آمده است،"تحویل دانشگاه به دانشگاهیان" است که این روزها برای اکثر دغدغه‌مندان علوم دانشگاهی خصوصا علوم انسانی بارقه های امیدی را بوجود آورده است.


وی ادامه داد:  از طرفی دانشگاه به عنوان نهادی روشنفکری و معطوف به آگاهی نه قدرت، باید بتواند بخوبی رابطه ی و فاصله ی خود را با ساختارهای خارجی بدون تنش تنظیم کند،که این نکته بخوبی از عهده ی سرپرست کنونی وزارت علوم هم به جهت داشتن شخصیت مرضی الطرفین و هم تجربه کافی در وزارت علوم،برمی آید .


رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر روحانی در ایلام ارتباط مستقیم با تمام جریانات دانشجویی وارتباط وسیع با دانشجویان فرهنگی حتی در دورافتاده ترین مراکز و اشراف و تسلط کافی بر حوزه دانشجویی و فرهنگی را از مهمترین ویژگی‌های هاشمی برشمرد و تصریح کرد:   البته ایشان باید بصورت شفاف موضع خود را نسبت به مواردی همچون شبه اتحادیه های غیرقانونی،چرایی عدم صدور مجوز اتحادیه های قانونی،بورسیه های مسئله دار،فضای نامناسب امنیتی در اغلب دانشگاه ها و نحوه برخورد با فعالان تشکل ها و نشریات بیان کرده و به راهکارهای حل آن ها جامه ی عمل بپوشانند .


عضو ارشد انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم دانشجویان،تشکیل اتحادیه هایی هستند که همگی شرایط قانونی لازم را دارا بوده اما به دلایل نامعلوم مسکوت مانده‌اند، تصریح کرد: به عنوان مثال اتحادیه دانشجویان پیرو خط امام اولین نهاد دانشجویی بود که در دولت اول دکتر روحانی اعلام موجودیت کرد اما متاسفانه هنوز هم منتظر مجوز است.


فیلی تاکید کرد: هیچ عمل و برنامه‌ای برای وزیر جدید علوم والاتر از پیشبرد درخواست‌های دانشجویانی که برای حماسه ی 24 میلیونی سنگ تمام گذاشتند،نیست، زیرا که ناامیدی این طیف عظیم از حامیان دولت،نتایج ناگواری را برای آینده دارد .


وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی، از جمله انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام از سرپرست کنونی و وزیر آینده‌ی علوم انتظار دارند که مسائل حل نشده‌ در دولت یازدهم را به سرانجام برسانند که قطعا رضایت و حمایت دانشجویان و عموم دانشگاهیان را به دنبال خواهد داشت.


این فعال دانشجویی  با تاکید بر اینکه تشکیل اتحادیه‌های دانشجویی برای تحکیم وحدت میان تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌ای در همین راستا و حائز اهمیت است، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس هم انتظار می‌رود در صورت معرفی سیدضیاء هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی، با رای قاطع سکانداری این وزارت‌خانه مهم را به ایشان بسپارند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار