۲۷ تير ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۲۱۴
Salar-Amoli

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: طی سال گذشته ۱۰۵ رئیس دانشگاه خارجی به ایران سفر کرده است که پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰۵ رئیس دانشگاه افزایش یابد.


به گزارش عطنا، حسین سالار آملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: حدود مهرماه اولین نشست روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت آغاز می شود و به مدت ۲ روز گروهی از اساتید برجسته و مسئولان علمی نهادهای آلمان وارد کشورمان می شوند.وی ادامه داد: گروهی از مسئولان کشور نیز برای نزدیکی جامعه علمی ایران و آلمان و شناخت بیشتر از همدیگر در این نشست شرکت می کنند.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: ساختار اجرایی جدیدی در وزارت علوم برای توسعه همکاری های علمی بین المللی در حال اجرا است که براساس آن، برای همکاری علمی با هر کشور خارجی، یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان نقطه تماس و محور هماهنگی سایر دانشگاههای متقاضی همکاری با آن کشور معرفی می شود که با این اقدام شاهد تسهیل امور همکاری های علمی بین المللی خواهیم بود.


وی افزود: با توجه به حجم گسترده همکاری های علمی بین المللی و افزایش روز افزون آن، برنامه وزارت علوم واگذاری بسیاری از امور اجرایی در حوزه بین الملل و افزایش نقش دانشگاه‌ها در همکاری های علمی بین المللی است.


سالارآملی خاطرنشان کرد: مطالعات کارشناسی فرآیند جدید، در طول یک سال گذشته انجام شد و هم اکنون در حال واگذاری تدریجی امور اجرایی وزارت علوم در حوزه بین الملل به دانشگاه‌ها هستیم و وزارت علوم در این زمینه نقش سیاستگذاری و نظارت را برعهده خواهد داشت.


سالار آملی افزود: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۹ رئیس دانشگاه خارجی به ایران سفر کرد که این تعداد در سال ۱۳۹۵ به ۱۰۵ رئیس دانشگاه افزایش یافت و پیش بینی می شود این تعداد تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰۵ سفر افزایش یابد.


وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۲ تعداد ۷۶۰ استاد دانشگاه و محقق خارجی در ایران حضور یافته بودند گفت: این تعداد در سال ۹۵ به ۲ هزار و ۸۶ نفر افزایش یافت که پاسخگویی به این رشد همکاری های علمی بین المللی، ساختار جدیدی نیاز دارد که در آن از همه ظرفیت دانشگاه‌های کشور استفاده شود.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید کرد: در فرآیند جدید، از ظرفیت عظیم گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاهها برای توسعه همکاری های علمی بین المللی استفاده خواهد شد و بدنه دانشگاه‌ها مسئولیت اصلی اجرای امور این حوزه را در کشور بر عهده خواهند داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار