۱۹ تير ۱۳۹۶ ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۵۲۲
jashne fareghtahsili 96 (32)

محمد سعید تسلیمی با اشاره به مطالعات جهانی در راستای اشتغال دانشجویان، گفت: بر اساس آمارها حدود ۵۳ درصد از دانشجویان در مدت ۵ سال شغل پیدا می‌کنند.


به گزارش عطنا به نقل از وزارت علوم، پانزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی و دهمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور مقامات کشوری و استانی و دانشجویان بیش از ۳۰ کشور خارجی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.


قائم مقام وزارت علوم، محمد سعید تسلیمی با بیان اینکه از ۹۸۱ دانشگاه برتر جهانی؛ سیزده دانشگاه از آن جمهوری اسلامی است و بقیه دانشگاه‌های کشور نیز سیر صعودی دارند که توسط پایگاه‌های رتبه بندی جهانی اعلام می‌شوند، خاطرنشان کرد: افرادی که امروز فارغ التحصیل شده‌اند باید انتظارت خود از خود و انتظارات دیگران از خود را ارزیابی کنند و صرفاً علم بی‌فایده کسب نکنند بلکه علم را در کنار تخصص خود بگذارند.


وی با اشاره به مطالعات جهانی در راستای اشتغال دانشجویان، گفت: بر اساس آمارها حدود ۵۳ درصد از دانشجویان در مدت ۵ سال شغل پیدا می‌کنند.


قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه شغل فقط استخدام دولتی نیست، گفت: باید با تجمیع سرمایه یک کاری را راه‌اندازی کنید تا اندوخته‌ای برای کشور خود باشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار