۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۶۲۹
JAVADI IRASA

رئیس انجمن دانشگاهیان و متخصصان ایرانی در آلمان (ایراسا) با تاکید بر تلاش برای به بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران  گفت: کنفرانس چهارم ایراسا اواسط ماه اکتبر (اواخر آبان) در تهران برگزار خواهد شد.


علی‌یار جوادی، رئیس انجمن دانشگاهیان و متخصصان ایرانی در آلمان (ایراسا) در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌های برای استفاده از پتانسیل‌های علمی دو کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: ایران یک منبع عظیمی از نیروی به ویژه در بخش تحصیل‌کرده‌ها هست، از طرف دیگر آلمان کشور توسعه‌یافته‌ای در به کارگیری علم و تبدیل علم به فناوری است.


جوادی اضافه کرد: برگزاری این نشست به هر دو کشور کمک خواهد کرد؛ ما می‌توانیم از این همکاری برای تبدیل دانش‌ خود به فناوری استفاده کنیم و آلمان هم می‌تواند از این همکاری برای جبران کمبود دانش فنی خود بهره بگیرد.


رئیس ایراسا با اشاره اینکه در گذشته هم همکاری‌هایی بین ایران و آلمان در حوزه‌های مختلف علمی وجود داشت، خاطرنشان کرد: حضور انجمن رؤسای دانشگاه‌های آلمان در دانشگاه علامه طباطبائی  نشان از اهمیت این نشست است.


وی نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان را به نوعی ادامه کنفرانس‌های ایراسا دانست و خاطرنشان کرد: کنفرانس چهارم ایراسا اواسط ماه اکتبر (اواخر آبان) در تهران برگزار خواهد شد.


جوادی تصریح کرد: فعالیت ما به صورت فرادانشگاهی است اما تلاش خواهیم کرد از ظرفیت دانشگاه‌های کشور در این کنفرانس استفاده کنیم و امیدوار هستیم این برنامه‌ها به بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران کمک کند.


 به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۲ و 13 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار