۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۶۲۰
Neshast Hamkarihaye moshtarak - Iran - Germany (31)

هوشنگ طالبي حبيب آبادي، رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: همکاری‌های علوم انسانی مسلما بر سایر روابط و همکاری‌هایی که می‌توانیم با دیگر کشورها داشته باشیم، تأثیر دارد.


هوشنگ طالبي حبيب آبادي، رئیس دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با بیان اینکه تعامل با دیگر کشورها در قالب روابط بین دانشگاهی یکی از مقدمات بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: آلمان به چند دلیل همواره یکی از کشورهای مورد نظر برای همکاری بین‌المللی در آموزش عالی کشور بوده است، یکی کیفیت علمی این کشور، دوم سوابق تاریخی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و آلمانی و در نهایت تعداد دانشجویان و استادان ایرانی که در دانشگاه‌های آلمان بوده‌اند، است.


وی آلمان را یکی از کشورهای راهبردی در بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: هیئتی متشکل از وزارت علوم و چند رئیس دانشگاه ایران در آلمان مذاکرات اولیه‌ای برای همکاری‌ها داشتند و پیرو آن، این  نشست دو روزه در دانشگاه علامه‌طباطبائی با موضوع رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی برگزار شد.


طالبی با بیان اینکه فلسفه وجودی اینگونه سمینارها، یافتن راه‌های همکاری میان دانشگاه‌های دو کشور است، خاطرنشان کرد: افراد کلیدی در این نشست صحبت کردند؛ معاون کنفرانس رؤسای دانشگاه های آلمان، رئیس دانشگاه واران، تهران، تبریز و چند دانشگاه کلیدی ایران در این نشست نظرات و ایده‌های خودشان را درباره نوع همکاری و راهبردهای آن مطرح کردند و فکر می‌کنم صحبت‌های مفیدی مطرح شد.


وی با تأکید بر اینکه ایران تمدن قوی به ویژه در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: ما می‌توانیم این سرمایه را به دنیا نشان دهیم و بهترین روش این کار همکاری‌های بین دانشگاهی است.


رئیس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: باید توجه کنیم که همکاری‌های علوم انسانی مسلماً بر سایر روابط و همکاری‌هایی که می‌توانیم با دیگر کشورها داشته باشیم، تأثیر دارد. شاید دیپلماسی علمی در رشته‌های فنی مهندسی کارایی لازم را نداشته باشد. بنابراین لازم است که ما در این کار به سمت علوم انسانی حرکت کنیم.


طالبی تقویت دیپلماسی علمی را از راه‌هایی دانست که می‌تواند روابط سیاسی و اجتماعی  را با دیگر کشورها بهبود بخش و به کاهش ایران‌هراسی در دنیا کمک کند.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۲ و 13 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار