۱۳ تير ۱۳۹۶ ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۴۰۷
Neshast Hamkarihaye moshtarak - Iran - Germany (22)

رئیس دانشگاه فولدای آلمان در گفت‌وگو با عطنا از انجام طرح پژوهشی مشترک با همکاری استادان دانشگاه‌های ایران و آلمان خبر داد.


کریم خاک‌زر، مدیر انجمن رؤسای دانشگاه‌های آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با تشریح همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ایران آلمان گفت: این همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه تبادل دانشجو و پژوهشگر خواهد بود و ما یک طرح پژوهشی نیز با همکاری پژوهشگران ایرانی و آلمانی انجام می‌دهیم.


خاک‌زر اظهار کرد: علاقه دارم رابطه دانشگاه ایران و آلمان بهتر شود و به همین خاطر است که امروز ما اینجا هستیم و سعی می‌کنیم این رابطه را بیشتر و بهتر کنیم.


رئیس دانشگاه فولدای آلمان با اشاره به موضوع ارائه خود در این نشست اظهار کرد: من درباره استراتژی بین‌المللی‌سازی صحبت کردم، هر کشوری برای خودش استراتژی خاصی دارد اما ما باید اینجا به بهترین راهبرد همکاری در زمینه بین‌المللی‌سازی علوم انسانی و اجتماعی برسیم.


وی با اشاره به اینکه تفاوت‌های فرهنگی دو کشور در این همکاری مسئله نیست، خاطرنشان: موفقیت همکاری ما بستگی به نحوه کارمان دارد اگر احترام متقابل و سازش در این همکاری باشد حتما موفق خواهیم شد.


خاک‌زر همچنین گفت: دانشگاه فولدا رابطه خوبی با دانشگاه گیلان دارد که این همکاری از پروژه مشترکی بین یک استاد دانشگاه ما و دانشگاه گیلان آغاز شد، من معتقدم اگر دو انسان بخواهند با یکدیگر کار کنند سیستم و ساختار مسئله نیست.


وی در پاسخ به این سؤال که دانشگاه علامه‌طباطبائی را به عنوان تنها دانشگاه علوم انسانی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: اولین بار هست که در اینجا حضور دارم، یک تیم اجرایی قوی اینجاست و امیدوارم همکاری‌های ما در حوزه علوم انسانی و اجتماعی ما بهتر شود.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان از روز گذشته (دوشنبه،12 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار