۱۳ تير ۱۳۹۶ ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۴۰۱
Neshast Hamkarihaye moshtarak - Iran - Germany (70)

رئیس دانشگاه تبریز در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های ایران آلمان اظهار کرد: پایه همکاری‌های فنی مهندسی و دیگر رشته‌ها علوم انسانی است و اگر ما این پایه را درست بنا کنیم و دیپلماسی آموزشی در حوزه علوم انسانی نتایج مثبتی داشته باشد در حوزه‌های دیگر هم قطعا روابط پایدارتری خواهیم داشت.


رضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با اشاره به اینکه در همکاری‌های دانشگاه‌های ایران و آلمان در گذشته در حوزه‌های فنی مهندسی بوده است، اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران در حوزه فنی و مهندسی و علوم انسانی وضعیت خوبی دارند، آلمان مهد فلاسفه است و بسیاری از اندیشمندان از این کشور برخواسته‌اند، بنابراین اگر روابط علمی را به سمت علوم انسانی سوق دهیم اقدام. بسیار خوبی خواهد بود.


وی این همکاری را تجربه بسیار خوبی خواند و گفت: در حوزه علوم انسانی ما می‌تواینم تأثیرگذار و منشا انتقال تجربه‌های انسانی و اجتماعی برای دیگر کشورها باشیم.


پورمحمدی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه در زمینه همکاری‌های بین‌المللی گام مناسبی برداشته است، خاطرنشان کرد: اکنون ما در آغاز این همکاری‌ها هستیم و بیشتر سازو کارهای همکاری مانند تبادل دانشجو، کنفرانس‌های مشترک و.. بحث می‌شود، اطمنیان دارم نتیجه این همکاری به نفع علوم انسانی و مجموعه دانشگاه‌های کشور خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که چه گام‌هایی تاکنون در زمینه همکاری‌های بین‌المللی برداشته شده است، گفت: برخی دانشگاه‌ها از گذشته در قالب طرح‌های آموزشی و پژوهشی خاصی همکاری‌هایی داشته‌اند دانشگاه تبریز هم به مانند سایر دانشگاه‌ها یک سری همکاری با برخی دانشگاه‌ها داشت.


رئیس دانشگاه تبریز میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: وقتی دانشگاه‌های برتر ایران و آلمان در چنین فضایی گرد هم آمده‌اند نتیجه آن همکاری‌هایی در سطح بالاتر و هماهنگ‌تر خواهد بود.


وی استقبال دانشگاه‌های برتر آلمان از این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: این اقبال از ناحیه آنها نقطه قوت این همکاری است و همه هم بر این باور هستند که پایه همکاری‌های فنی مهندسی و دیگر رشته‌ها علوم انسانی است و اگر ما این پایه را درست بنا کنیم و دیپلماسی آموزشی در حوزه علوم انسانی نتایج مثبتی داشته باشد در حوزه‌های دیگر هم قطعا روابط پایدارتری خواهیم داشت.


پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه تنها و مهمترین دانشگاه کشور در حوزه علوم انسانی است و خوشحالم که رئیس این دانشگاه رهبری چنین حرکتی را به عهده دارد این چندمین کنفرانس هست در این مقیاس در سطح کشورهای پیشرفته دنیا است که برگزار می شود و قطعا در جایگاه جهانی دانشگاه علامه طباطبائی هم کمک خواهد کرد.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان از روز گذشته (دوشنبه،12 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار