۲۵ تير ۱۳۹۴ ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۷۱

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که با هدف رایزنی و همفکری به منظور تشکیل بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبائی برگزار گردید، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه و ایجاد زمینه‌های شکل‌گیری بنیادی به منظور توسعه‌ی همه‌جانبه امور علمی، تحقیقاتی و عمرانی در دانشگاه از طریق جذب کمک‌های افراد حقیقی و حقوقی اظهار داشت: دیدگاه ما در دانشگاه برای شکل‌گیری این بنیاد متفاوت از سایر بخش‌ها است و معتقدیم که با تأسیس این بنیاد تنها کمک به مددجویان مورد نظر نخواهد بود بلکه می‌خواهیم از این طریق پایه‌های عملکرد دانشگاه را دگرگون نماییم.


khayerin


دکتر سلیمی در ادامه با اشاره به چند نمونه از فعالیت‌ بنیادهای خیریه در سطح دانشگاه‌های دنیا بیان داشت: متأسفانه دانشگاه‌های کشور با توجه به ماهیت دولتی بودن آن و به طور معمول در اختیار نداشتن و یا عدم اختیار هزینه کرد بودجه در موارد مورد نیاز، توان عملکردی محدودی دارند، وی افزود: به همین دلیل پس از ابلاغیه وزارت علوم مبنی بر مجوز تشکیل بنیادهای خیریه در دانشگاه، بر آن شدیم تا مقدمات تأسیس بنیاد خیریه دانشگاه علامه طباطبائی را با دعوت از خیرین، مؤسسات مالی و اعتباری و اعضای علاقه‌مند عضو هیأت علمی دانشگاه فراهم نماییم و از این طریق بتوانیم با تشکیل هیأت امنا و صندوقی کارآمد در زمینه‌ی‌ انجام فعالیت‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و عمرانی در دانشگاه گامی برداریم و علاوه بر صواب و اجر معنوی شاهد دستاوردهای خوبی برای دانشگاه باشیم.


 در ادامه نشست آقای دکتر هاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک مسکن و عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه نیز در سخنانی به ارائه دیدگاه خود در این خصوص پرداخت. وی حل مسائل و مشکلات قانونی فراروی مؤسسات و نهادهای مختلف که منجر به عدم اقبال این نهادها و مؤسسات به مشارکت و حمایت در بنیادهای خیریه می‌گردد را یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید با طی مراحل قانونی برای ایجاد مصوبه‌ای که اجازه اختصاص هزینه در امور خیریه‌ی دانشگاه می‌دهد را فراهم سازیم تا از این طریق بتوان زمینه‌ی جذب مشارکت آنها را به دنبال داشته باشیم. وی ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دانشگاه با مؤسسات مالی و بانک‌ها را یادآور شده و افزود: با توجه به اهمیت این مؤسسات و بانک‌ها به مقوله آموزش، دانشگاه به خصوص دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی می‌ تواند با حل مشکلات اجرائی و آموزش آنان زمینه‌های خوبی برای بهره‌مندی از جذب اعتبارات خیریه آنان را فراهم نماید.



 سپس دکتر ابوالفضل کزازی عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری نیز در سخنانی اظهار داشت: اصل ایده تاسیس بنیاد بسیار مناسب است لکن برای اجرائی شدن آن نباید عجله کرد، بلکه باید با هم افزایی و با مشارکت افراد صاحب نام و اثرگذار و همچنین با دعوت از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی بستر توسعه و اشاعه این اقدام خیر را فراهم نموده و این حرکت را به پیش بریم.



    در ادامه دکتر عباس مصلی نژاد مشاور اجرائی رئیس دانشگاه (از خیرین بزرگ کشور در زمینه ی آموزش عالی) به ایراد سخن پرداخت. وی نیز با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه در رسیدن به دانشگاه کارآفرین محور و دانشگاه کارآفرین حکمت بنیاد اظهار داشت: دانشگاه باید با اطلاع رسانی نقش و جایگاه خود در تولید ثروت انسانی و ثروت اجتماعی جامعه را با این دو کارکرد اصلی خود آشنا نموده تا از این طریق مشارکت بنیادهای خیریه را برای دستیابی به این کارکرد و هدف  شاهد باشد.



    وی در ادامه با بیان نقش و کارکرد بنیادهای خیریه در ارتباط با دانشگاه تصریح کرد: بر این اساس بنیادها کارشان کمک به دانشگاه برای رسیدن به تعریف دو ثروت انسانی و اجتماعی در جامعه است. که انشاالله با ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این پس هر دانشگاه بنیادی خیریه‌ای برای دستیابی به این مهم داشته باشد.


    دکتر مصلی نژاد در پایان سخنانش با تقدیر از برگزاری این نشست افزود: امیدوارم بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی با مشارکت و همکاری همه‌ی عزیزان علاقه‌مند شکل بگیرد و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج فعالیت این بنیاد باشیم.


   لازم به ذکر است در این نشست علاوه بر برخی از معاونین و روسای دانشکده‌ها، حجت الاسلام والمسلمین شهمیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و آقایان دکتر زالی از اعضای هیأت علمی بازنشسته و از خیرین دکتر اکبر عضو هیأت مدیره بانک تجارت و کارگری از خیرین مدرسه ساز نیز حضور داشتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار