۱۱ تير ۱۳۹۶ ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۶۴۷
ahvaz
روز پنجشنبه گرمای هوای اهواز به یکی از سوژه‌های رسانه‌های خارجی بدل شد. در مهم‌ترین آنها واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد، اهواز گرم‌ترین دمای تاریخ را تجربه کرده است و ادعای این رسانه مربوط به درجه‌ای است که در سایت «ودر آندگراند» از دمای هوای اهواز ثبت شده است.

به گزارش عطنا، روزنامه شهروند در گزارشی که روز شنبه 10 تیر منتشر کرده به وضعیت گرمای بی‌سابقه خوزستان و واکنش مردم در شبکه های مجازی پرداخته است که در ادامه با هم می خوانیم.

روز پنجشنبه گرمای هوای اهواز به یکی از سوژه‌های رسانه‌های خارجی بدل شد. در مهم‌ترین آنها واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد، اهواز گرم‌ترین دمای تاریخ را تجربه کرده است و ادعای این رسانه مربوط به درجه‌ای است که در سایت «ودر آندگراند» از دمای هوای اهواز ثبت شده است. این رسانه نوشته است: «عصر پنجشنبه دمای شهری در جنوب‌غربی ایران به حدی رسید که منجر به شکسته‌شدن رکورد گرم‌ترین هوای تاریخ ایران شد، همچنین شاید دمایی که این شهر تجربه کرد با گرم‌ترین دمای تاریخ برابری کند.»

از سوی دیگر اتین کاپیکیان، یک متخصص در آژانس هواشناسی فرانسه در این رابطه در توئیترش نوشت: «اهواز دمای 7/53 درجه‌ای را تجربه کرده است و این قطعا یک رکوردشکنی در ایران، همچنین یک رکوردی جدید بین دمای تیرماه آسیاست.» گفتنی‌ است، بیشترین دمای پیشین ایران 53درجه سلسیوس بود. البته سایت «ودر آندگراند» ادعا می‌کند دمای اهواز بیشتر هم بوده و در ساعت 4:51 و 5 عصر ایران به 54 درجه سلسیوس رسیده است. اگر این اطلاعات دقیق باشد، می‌توانیم بگوییم احتمالا دمای هوای اهواز با گرم‌ترین دمایی که تاکنون کره‌زمین تجربه کرده برابر است. حال این اتفاق با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشت: «افزایش تدریجی حرارت زمین بر اثر افزایش حجم گازهای گلخانه‌ای می‌تواند در آینده در مناطقی چون خاورمیانه زندگی را برای انسان‌ها غیرممکن کند.»
کاربر دیگری نوشته است: «خوزستان سوخت!»
فرد دیگری عنوان داشته: «آقا جدی جدی اهواز رکورد زد.»
دیگری نوشت: «اهواز گرم‌ترین شهر جهان شد. ما الان خیلی خوشحالیم که تونستیم واسه کشورمون افتخار کسب کنیم.»
شخصی نیز گفته است:«مرغای اهواز نیمرو می‌ذارند به‌جای تخم.»
فرد دیگری گفته: «میگن رکورد بیشترین دمای ثبت شده در ایران را شکست یعنی رسما سوختند.»
کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند: «هنوز کسی دلیل گرمای بی‌سابقه اهواز رو اعلام نکرده؟»، «جوری گرمه که کف کفشمون می‌چسبه به آسفالت»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار