۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۸۵
fazeli

محمد فاضلی در همایش پژوهش‌های کاربردی در نگهداشت محیط زیست، آب و منابع طبیعی در اراک اظهار داشت: بالابودن میزان مصرف انرژی از سویی و از سوی دیگر کاهش بهره‎وری همه دست به دست هم داده تا تخریب محیط زیست بالا باشد.


وی افزود: تخریب محیط زیست و چالش‌های منابع آب، خاک و طبیعت در سالیان اخیر روندی صعودی داشته و همواره به عنوان مهمترین دغدغه‎ها در دولت‎ها مطرح بوده است، باید برای رفع این مشکل راهکارهای علمی جست.


معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: کشاورزی ناپایدار و آلایندگی‌های زیست محیطی نیز در کنار سایر موارد در تخریب محیط زیست و برهم زدن نظم آن دخیل بوده و باید با آن برخورد شود.


فاضلی با اشاره به اتاق فکرهای دانشگاهی گفت: اتاق‌های فکر نخبگان و اندیشمندان در دانشگاه‌ها سبب تقویت ارتباط نظام‌مند میان نهادهای 3 گانه دانشگاه، دولت و جامعه شده و راه را برای توسعه پایدار کشور آماده می‌کنند.


وی افزود: اتاق‎های فکر دانشگاهی باید با ارائه راهکارها وایده‌های نوین در پی حل مشکلات بخش محیط زیست بوده و باید معضلات و ناهنجارهای روز جامعه را به چالش کشند، گسترش دامنه فعالیت دانشگاهیان در عرصه اجتماعی و پیوند هر چه بیشتر دانشگاه و جامعه یکی از کارکردهای اتاق فکر دانشگاه‎ها است.


معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: محیط زیست در ایران به شدت تحت تاثیر بنیان‌های سیاسی است و هیچ راهکار ارزان قیمتی در ایران برای مقابله با بحران‌های زیست محیطی وجود ندارد.


فاضلی با اشاره به تخریب و حفظ محیط زیست توسط تکنولوژی گفت: سیطره تکنولوژی عامل مهمی در تخریب محیط زیست است اما تکنولوژی به‌روز و مناسب، می‌تواند مانع تخریب شدیدتر شود.



منبع: تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار