۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۷۹۴
نشست‌‌های تخصصی اولین همایش «مشاوره مدرسه» در دانشگاه علامه طباطبائی

اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در دانشگاه‌ علامه طباطبائی با برگزاری پنل‌های مختلف تخصصی برگزار شد که در طی آن سخنرانان و صاحب‌نظران به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.


به گزارش خبرنگار عطنا، این همایش به مدت 2 روز و از 20 آبان‌ماه آغاز شد در قالب‌ها و بخش‌های مختلف شامل ارائه مقاله، میزگرد تخصصی، برگزاری کارگاه و تقدیر از پیشکسوتان تا دوشنبه 21 آبان‌ماه ادامه پیدا کرد.


در مراسم افتتاحیه این همایش آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و مهدی نوید ‌ادهم، دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش سخنرانی کردند.


محورهای اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی شامل جایگاه حرفه‌ای مشاوران مدارس و اثربخشی خدمات آنان، کارکردها، نقش‌ها و وظایف مشاوران مدارس، جایگاه و نقش مشاوره و مشاوران در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، نظریه‌های مشاوره: «کاربست نظریه‌ها و الگوهای مشاوره در مدرسه»، آموزش و برنامه‌های تربیت مشاوران مدارس، مطالعات تطبیقی در مشاوره مدرسه، اجرای مؤثر برنامه راهنمایی و مشاوره مدرسه در دوره تحصیلی: «چالش‌ها و فرصت‌ها»، مشاوران، تعامل خانواده و مدرسه، رشد، هدایت و موفقیت تحصیلی و شغلی، برنامه همیار مشاوران: «مهارت‌های زندگی، پیشگیری توانمندسازی»، مشاوره گروهی در مدارس: فرصت‌ها و چالش‌ها، مشاوران مدارس: منابع حمایتی و اجتماعی (سازمان‌ها) در توسعه کمی و کیفی خدمات مشاوره، نقش مشاوران در رشد شخصی، اجتماعی، معنوی و ارتقای سلامت روان، مشاوران مدارس، مداخله در بحران، رفتارهای پرخطر و آسیب‌های نوپدید، کاربست آزمون‌ها در مشاوره مدرسه، خدمات مشاوره مدرسه و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و خانواده آنها است.


تبیین و ترسیم جایگاه مشاوره مدرسه، تبیین جایگاه مشاوران مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، آسیب‌شناسی کارکردهای جاری مشاوران مدرسه و تبیین کارکردهای حرفه‌ای آنان، تبیین نقش رشدی حرفه‌ای و پیشگیرانه مشاوران مدرسه در جلوگیری از بروز آسیب‌ها و رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان، تبیین نقش حرفه‌ای مشاوران در رشد تحصیلی، شخصی-اجتماعی و تصمیم‌گیری شغلی دانش‌آموزان، تبیین نقش مشارکتی همیار مشاوران در رشد و حمایت همتایان، تبیین نقش مشاوران در شناسایی و جذب منابع حمایتی و اجتماعی در راستای ارتقاء سلامت دانش‌آموزان، آسیب‌شناسی مدرسه و نقش مشاوران در همسوسازی رسالت برنامه مشاوره با رسالت مدرسه، بررسی کارکردها و حیطه وظایف مشاوران در دوره‌های تحصیلی و بررسی نقش مشاوران در تحقق اهداف برنامه درسی ملی از اهداف برگزاری اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» است.


رئیس اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»، احمد برجعلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی این همایش، آتوسا کلانتر‌هرمزی: مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی هستند.


اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» به‌همت گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، شورای عالی آموزش‌وپرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، سازمان بهزیستی کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، انجمن علمی روان‌شناسی تربیتی ایران، انجمن مشاوره ایران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه تهران، دانشگاه خوارزمی، مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه بجنورد، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.


گفتنی است، مقالات برگزیده این همایش در فصل‌نامه معتبر علمی چاپ می‌شود و شرکت در کارگاه‌های تخصصی این همایش دارای امتیاز بازآموزی از نظام روان‌شناسی و مشاوره است.


با گزارش تصویری این برنامه همراه باشید؛


عکس: آتنا صمیمی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار