۰۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۹۴۷

دکتر علی دلاور در سال 1320 در خرم آباد متولد و در سال 1358 مدرک دکتری خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا در رشته روش‌های تحقیق و آمار اخذ نمود.


استاد دلاور دارای مرتبه علمی استادی می‌باشند که تاکنون تعداد 137 عنوان مقاله در سمینارهای علمی داخلی و خارجی ارائه و تعداد 19 عنوان کتاب نیز ترجمه و تالیف نموده‌اند.


در حال حاضر آقای دکتر علی دلاور عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی تربیتی، سنجش و اندازه‌گیری دانشگاه علامه طباطبائی می باشند.


تابستان جاری، نام دکتر دلاور به عنوان یکی از 12 استاد نمونه کشور از سوی وزارت علوم اعلام شد و طی مراسمی با حضور مسئولان عالی رتبه آموزش عالی کشور از زحمات و دمات علمی ایشان تقدیر گردید.


در ادامه گفتگوی صمیمی خبرنگار حوزه علمی ـ آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) را با ایشان می خوانید:


IMG_3032


تاثیرگذارترین شخص در زندگیتان چه کسی بوده است؟


با وجود محبت خانوادگی زیاد که بسیار تاثیرگذار بود، آن چه که باعث ادامه ی کار و پیشرفت من در این حیطه بود انگیزه ی شخصی است. روزی که برای اولین بار کنکور دادم به دوستانم گفته بودم که من باید در این دانشکده قبول شوم و شاگرد ممتاز بشوم. همینطور هم شد. من شاگرد ممتاز دانشکده شدم و برای بورس تحصیلی توانستم نمره ی کامل و رتبه ی مناسب را بدست آورم.


در یک نظام علمی مناسب، باید اختلاف باشد/ رابطه صمیمانه با همکاران


من در دانشگاه با تمام همکارانم رابطه ی صمیمانه ای دارم و اختلاف شغلی نداریم اما گاهی اختلاف علمی وجود دارد. اصولا تضاد و اختلاف علمی لازمه  و جزء پویایی علم است در غیر این صورت درجا خواهیم زد.


از تضاد بین من و همکارانم هست که در بین دانشجویان شور و پویایی علمی بوجود می آید.به همین دلیل در یک نظام علمی مناسب، اختلاف باید وجود داشته باشد.


با وجود اختلافات علمی هیچگاه از صفا و صمیمیت و یکرنگی در بین همکاران کم نشد.


من همیشه تلاشم برای حضور در محلی است که حضورم در آن جا لذت بخش باشد در غیر این صورت هم خودم آسیب میبینم هم به دیگران آسیب می زنم.


توصیه شما به دانشجویان و اساتید جوان چیست؟


استاد نمونه بودن فی نفسه هنر نیست و متعلق به شخص نیست. اساتیدی که به عنوان استاد نمونه انتخاب می شوند، وسیله و بهانه ای هستند برای اینکه بتوانیم دیگران را به این راه ترغیب کنیم.


در حقیقت من باید الگویی برای ایجاد انگیزه در سایر همکارانم شوم. دلاور و استاد نمونه شدن هدف نیست هدف ایجاد انگیزه در مجموعه ای از جامعه ی علمی این مملکت است که پا به عرصه ی دانشگاه گذاشتند.


IMG_3048


اینکه اگر دانشجو احساس کند بعد از این همه تلاش به او بها داده نمی شود انگیزه اش را از دست خواهد داد. به همین دلیل برگزاری این مراسم ها در حقیقت انتقال یک پیام به دانشجو هست که شما نیز چنینشرایطی در انتظارتان است.


نقش افراد برجسته در دانشگاه، انگیزه و تحرک است.


نظرتان راجع به تغییرات دانشگاه در طول دو سال اخیر چیست؟


 دکتر سلیمی، با وسعت نظر و جهانبینی خاص در دانشگاه فعالیت می کنند که این وسعت نظر در تمام بخش های دانشگاه مشهود است.


عملاً هم در سیستم آموزش و هم در پژوهش و هم امور عمرانی حضورشان را مثمر ثمر می بینیم و باعث انگیزه و دلگرمی و مایه امید و رضایت در بین دانشجویان و اساتید و کارکنان هست. اگر فرصت بیشتری داشته باشند خدمات شایسته تری به دانشگاه عرضه خواهند کرد.


IMG_3055


اینکه من در این جایگاه پژوهشی قرار گرفته ام، بخش مهمی از آن مربوط به وسعت نظر ایشان می باشد.


و اگر به انتخاب استاد نمونه اعتقاد نداشتند و من را معرفی نمی کردند، درست است که از لحاظ جایگاه علمی چیزی از من کم نمی شد اما خب مطمئناً صاحب چنین عنوانی نمی شدم.دکتر سلیمی در جایگاه من سهیم هستند، همچنین معاونت آموزشی و پژوهشی نیز در  این جایگاه من نقش داشتند.


........


پایان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار