۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۲۹۴
دومین سمینار تخصصی آمار ناپارامتری و کاربردهای آن

دومین سمینار تخصصی آمار ناپارامتری و کاربردهای آن به مدت 2 روز در دانشکده علوم ریاضی و رایانه واقع در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش طی روز‌های 13 و 14 اردیبهشت‌ماه با حضور دانشجویان و استادان دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد و شرکت‌کنندگان نیز به ارائه مقالات خود در پنل‌های مختلف پرداختند.


در مراسم افتتاحیه این همایش، دکتر نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر رضا پورطاهری، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم ریاضی و رایانه این دانشگاه و دکتر فرزاد اسکندری، دانشیار گروه آمار دانشکده علوم ریاضی و ریانه دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اجرایی دومین سمینار تخصصی آمار ناپارامتری و کاربردهای آن به ایراد سخنرانی پرداختند.


در این همایش یاد و خاطره عبدالرحیم بادامچی‌زاده، عضو هیئت علمی گروه آمار دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر اجرایی این همایش با پخش کلیپی از او گرامی داشته شد.


همچنین با توجه به اینکه امروزه يکی از شاخه‌هايی که در آمار ناپارامتری و علوم رايانه که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، بررسی داده­­های هوشمند با استفاده از مفهوم يادگيری عميق (Deep Learning) است. در اين رابطه در کنار سمينار آمار ناپارامتری در دانشکده علوم رياضی و رايانه، يک کارگاه بين‌المللی با عنوانDeep Learning and its Applications توسط پروفسور احسان، عضو هیئت علمی دانشگاه Uitm مالزی برگزار شد که مورد استقبال پژوهشگران و شرکت‌کنندگان در این همایش قرار گرفت.


پروفسور احسان در زمینه استفاده از داده­­های هوشمند فعالیت‌های بسیاری انجام داده است که از جمله مسئوليت چندين پروژه ملی به‌خصوص راه‌اندازی ماشين‌های هوشمند بدون سرنشين در مالزی را به عهده دارد.


بعد از برگزاری کارگاه، جلسه‌ای با حضور پروفسور احسان و مسئولان دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که این استاد دانشگاه Uitm مالزی، اعلام کرد: با توجه به داشتن بودجه­‌های تحقيقاتی و امکاناتی که در اختيار دارند، علاقه­‌مند به انجام فعاليت‌های مشترک با دانشگاه علامه طباطبائی از جمله انجام سمينار و کنفرانس مشترک، پذيرش دانشجوی مشترک در دوره‌های تحصيلات تکميلی و همچنين انجام پروژه مشترک در زمينه­‌های مورد علاقه از جمله يادگيری عميق و تحليل داده­‌های هوشمند است.


دومین سمینار تخصصی آمار ناپارامتری و کاربردهای آن توسط دانشکده ریاضی و علوم رایانه دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز آمار ایران برگزار شد.



عکس: علی صداقت – عطنا




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار