۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۷۰۸۴۰
تمرینات تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تمرینات خود را برای مسابقات منطقه یک‌ کشور در سالن کشتی مجموعه تربیت‌بدنی این دانشگاه در پردیس مرکزی برگزار می‌کنند.


به گزارش عطنا، این تمرینات زیر نظر افشین بیابانگرد، ملی‌پوش فرنگی‌کار کشورمان و دانشجوی مقطع دکتری دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


همچنین مربی‌گیری این تیم‌ها بر عهده احمد مهدی‌موحد از کشتی‌گیران پیشکسوت و کارشناس مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی است.


افشین بیابانگرد ملی‌پوش کشتی فرنگی کشور و دانشجوی مقطع دکتری دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی در حاشیه برگزاری تمرینات تیم‌های کشتی آزاد و فرهنگی دانشگاه علامه در گفت‌و‌گو با عطنا، بیان کرد: کشتی ورزش دانشگاهی نیست و راه‌اندزای آن در یک دانشگاه کار بسیار سختی است.


وی با اشاره به اینکه ورزش‌هایی مثل فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال و مواردی از این قبیل ورزش‌های دانشگاهی هستند که نیازی به تبلیغات و جذب مخاطب ندارند، گفت: ولی ورزش کشتی، سختی‌های خاص خود را دارد و آن هم در یک دانشگاه دولتی بخواهیم تیم کشتی راه‌اندازی کنیم باید ابتدا زمینه‌های آن فراهم شود.


بیابانگرد تصریح کرد: البته وضعیت ما از نظر کشتی در دانشگاه‌ آزاد باز بهتر است ولی در دانشگاه‌های دولتی حتماً نیاز به حمایت‌های ویژه داریم.


وی با اشاره به اینکه از چند ماه قبل با دکتر غفوری، سرپرست مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی رایزنی‌هایی درباره راه‌اندازی سالن و تیم‌های کشتی دانشجویان دانشگاه داشیتم، گفت: بر اساس قولی که دادم یک روز در هفته در تمرینات تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی حضور می‌یابم و ضمن تمرین با آنها، تجربیات خود را در اختیارشان قرار می‌دهم.


این ملی‌پوش تیم کشتی فرنگی اظهار کرد: هم‌اکنون نزدیک به 30 نفر در تمرینات تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه علامه طباطبائی حضور دارند که برای یک سالن ورزشی دور از شهر و خوابگاه دانشجویی، بسیار خوب است.


وی با اشاره به اینکه باید امکانات سخت‌افزازی و نرم‌افزاری در اختیار کشتی‌گیران در این سالن تمرین قرار بگیرد، گفت: از جمله این امکانات تشک کشتی بزرگ‌تر، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب‌تر، آدمک، طناب و مواردی از این قبیل است.



کشتی به عنوان ورزش ملی کشور باید به ورزش دانشگاهی تبدیل شود



بیابانگرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به نسبت امکانات خود همچون استخر و سالن ورزشی و همچنین با توجه به استقبال خوب دانشجویان باید به سالن ورزش کشتی این دانشگاه رسیدگی بهتری داشته باشد.


وی با بیان اینکه با حمایت مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی و همچنین زحمات و تلاش‌های مسئولان بخش ورزش دانشجویان تیم‌های خوبی تشکیل شده است، گفت: امیدوارم با همکاری مسئولان دانشگاه این روند ادامه داشته باشد.


بیابانگرد افزود: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی خود را برای مسابقات منطقه یک کشور که 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کنند و طبق قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی این مسابقه‌های در 10 وزن برگزار می‌شود.


وی ضمن اظهار امیدواری برای درخشش کشتی‌گیران دانشگاه برای موفقیت در این مسابقات، بیان کرد: کشتی ورزش ملی کشور ما است و باید همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم و دانشگاه‌ها دید خاصی نسبت به آن داشته باشند تا به عنوان یک ورزش دانشگاهی و شناخته شده نهادینه شود.


بیابانگرد یادآور شد: نزدیک به یک‌سال است که تیم کشتی بانوان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که دانشگاه‌ها هم می‌توانند در این زمینه، تیم تشکیل بدهند.


وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی این است که به صورت جدی‌تری از تیم‌های کشتی دانشگاه حمایت کنند، گفت: از آقای موحد که نمی‌گذارند چراغ این سالن و تمرین کشتی دانشگاه خاموش شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.


بیابانگرد در پایان افزود: همچنین چند نفر از دانشجویان دانشگاه که دارای قهرمانی در مسابقات کشتی نیز هستند با دیدن اینگونه تمرینات و حمایت‌های مسئولان قطعاً حاضرند در این سالن تمرین و برای دانشگاه مسابقه بدهند.



غفوری: دانشجویان با نشاط و امید در تمرینات کشتی حضور پیدا می‌کنند



فرزاد غفوری، سرپرست مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: از آقای بیابانگرد که با همه مشغله‌های کاری و درسی قبول کردند در تمرینان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانشگاه حضور پیدا کنند، تشکر می‌کنم.


وی با بیان اینکه آقای بیابانگرد دانشجوی مقطع دکتری دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی است و حضور در تمرینات درس خواندن او را نیز با مشکل مواجه می‌کند، افزود: ایشان به دلیل اینکه حرف بنده را زمین نگذارند در تمرینات تیم‌های کشتی دانشگاه حضور پیدا کردند.


غفوری از تلاش‌های آقای موحد، مربی تیم‌های کشتی دانشگاه برای راه‌اندازی سالن و فعال بودن تمرینات تشکر کرد و گفت: جای خوشحالی است که می‌بینیم دانشجویان با نشاط و امید در تمرینات کشتی حضور پیدا می‌کنند.


وی تصریح کرد: نتیجه گرفتن یا نگرفتن کشتی‌گیران مهم نیست بلکه مهم شرکت کردن در مسابقات است که انتظار داریم دانشجویان به‌خوبی در تمرینات شرکت کرده و برای مسابقه‌ها آماده شوند.


سرپرست مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حد امکانات خودمان تجهیزات و وسایل لازم را برای سالن و کشتی‌گیران آماده و مهیا کنیم، اظهار کرد: تاکنون سابقه نداشته است که این تعداد دانشجویان در تمرینات تیم کشتی دانشگاه حاضر شوند.


گزارش تصویری تمرینات تیم‌های کشتی دانشگاه علامه طباطبائی را در اینجا ببنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار