۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۸۶۴
TSR Watermark - 82

سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد که طی آن برنامه‌هایی چون مراسم کاشتن نهال با حضور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفت.


به گزارش عطنا، این کنگره دو روزه یکشنبه، ۱۴ آبان‌ماه با حضور سعید رضایی، دبیر علمی کنگره متخصصان علم اطلاعات، فریبرز خسروی، رئیس هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری ایران، اشرف بروجردی‌ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران‌، علی زرافشان،‌ معاون آموزش‌ متوسطه‌ وزارت آموزش و پرورش و سعید انبارلویی، مدیر کل آرشیو اسناد دیداری و شنیداری صدا و سیما ایران آغاز شد و  در طی آن چند نشست علمی تخصصی با محوریت «حفظ و اشاعه میراث مکتوب، میراث دیجیتال» انجام شد.


سید ابراهیم عمرانی در مراسم افتتاحیه این کنگره که در سالن قلم مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد، گفت: این کنگره با تلاش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و با همکاری کتابخانه ملی ایرانداک، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین با همکاری آرشیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.


او افزود: آرشیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران امسال نخستین سال است که از برگزاری کنگره سالانه انجمن کتابداری ایران حمایت کرده است.


دبیر اجرایی سومین کنگره سالانه کتابداری ایران از حمایت مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز قدردانی کرد.


عمرانی گفت: در این کنگره ۱۰۵۰ نفر به صورت حضوری و ۲۵۰ نفر نیز به صورت برخط در سراسر کشور حضور خواهند یافت و از مباحث آن استفاده خواهند کرد.


گفتنی است انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی در این دوره حضور فعالی داشت، از جمله اینکه دانشجویان این رشته اقدام به کاشتن نهال در محوطه کتابخانه ملی کردند.


همچنین در طرح هزار و یک شب، هزار و یک صدا نیز صدای شرکت کنندگان را در حالی که بخش‌هایی از هزار و یک شب را می خواندند ضبط کردند تا فایل صوتی تولید کنند.


گزارش تصویری روز دوم را در ادامه می‌بینید.


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار