۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۵۰۶۶
kazazi hamidian hafez (2)

مراسم بزرگداشت حافظ با حضور استاد کزازی و استاد حمیدیان و جمعی از استادان و دانشجویان در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، نشست گرامی‌داشت مقام حضرت حافظ، شاعر بلندآوزاه ایرانی دوشنبه، 24 مهرماه با سخنرانی دکتر میرجلال‌الدین کزازی و سعید حمیدیان، از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این مراسم مطرح شد که قدیمی‌ترین نمونه از تفال در دیوان حافظ در کتاب دیار بکریه مورخ 875 هجری قمری است و کتابی که درباره تاویل‌هایی که به این دیوان شده است کتاب مفتاح القلوب مورخ 903 هجری قمری که 81 مورد از تفال‌های نزدیک به زمان حافظ را بیان کرده است.


همچنین یادی شد از اعطای نشان درجه یک حافظ‌شناسی به استاد سعید حمیدیان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به خاطر نگارش کتاب ارجمند شرح شوق به وی تعلق گرفت. کتابی که به گفته منتقدان دقیق‌ترین و روش‌مندترین شرحی است که تاکنون بر آثار حافظ نگاشته شده و در سال 1393 هم برنده جایزه کتاب سال شد.


گفتنی است نشان علمی که  به این استاد برجسته اهدا شده است بالاترین نشان علمی است که تاکنون تنها چهار پژوهشگر موفق به کسب آن شده بودند که پروفسور شارل هانری دو فشکور از فرانسه، پروفسور جوانّی ماریا درمه از ایتالیا، دکتر سلیم نیساری و در سال 1388 دکتر بهاءالدین خرمشاهی چهره‌های برجسته پیش از استاد حمیدیان بوده‌اند که این استاد با نگارش اثر جاودانه خود پس از 8 سال این نشان را در کشور ما احیا کردند.


در پایان این مراسم از استاد سعید حمیدیان و استاد میرجلال‌الدین کزازی با حضور مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی تقدیر به عمل آمد.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛


عکس: مسعود پناهی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار