کارگاه اول سمینار بینالمللی بازاریابی در ورزش با عنوان «حمایتهای مالی در رویدادهای ورزشی» با ارائه جف دیکسون، استاد دانشگاه لاتروب ملبورن استرالیا و به دعوت گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیتبدنی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
به گزارش عطنا، در این کارگاه که دوشنبه، 31 اردیبهشتماه و با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن آمفیتئاتر دانشکده روانشناسی این دانشگاه برگزار شد، پروفسور جف دیکسون به ارائه تجربیات و مطالعات خود از اصول و روشهای بازاریابی و حمایتهای مالی در ورزش حرفهای پرداخت و با استادان ایرانی تبادل نظر کرد.
بازاریابی ورزشی به محورهای مختلف فروش خدمات و محصولات ورزشی اشاره دارد که از راههای گوناگونی قابل حصول است که البته قوانین و مقررات حقوقی ممکن است چالشهایی را در مسیر آن به وجود آورد.
اهمیت این حوزه از این رو است که محصول و خدمات ورزشی باید قبل از فروش، جایی در ذهن مشتری داشته باشند، پس مشتری باید از وجود آن محصول یا خدمات آگاه باشد و به نحوی نسبت به آن واکنش نشان داده باشد. فرایندی که طی آن واکنش و پاسخ مشتری به دست میآید، «برندینگ» نام دارد و هنگامی که برندی ورزشی در ذهن مشتری جا بگیرد، آن برند موقعیت خود را تثبیت کرده است.
گفتنی است دیگر کارگاههای این سمینار با عنوانهای «بازاریابی رویدادهای ورزشی» و «بازاریابی یکپارچه در ورزش» روزهای سهشنبه و چهارشنبه، 1 و 2 خردادماه در سالن کتابخانه مرکزی پردیس دهکده دانشگاه علامه طباطبائی برگزار میشود.