گزارش تصویری/

نشست نقد و اکران مستند «اینستاگرامر» در دانشگاه تهران

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۱ کد : ۴۳۱۸ جامعه و فرهنگ جامعه
تعداد بازدید:۶
مستند «اینستاگرامر» با موضوع «اینستاگرام و نمایش خود» و «ستاره‌های اینستاگرام چه پروژه‌ای را پیش می‌برند» توسط کارشناسان ارتباطات اجتماعی در دانشگاه تهران نقد و بررسی شد.

مستند «اینستاگرامر» با موضوع «اینستاگرام و نمایش خود» و «ستاره‌های اینستاگرام چه پروژه‌ای را پیش می‌برند» توسط کارشناسان ارتباطات اجتماعی در دانشگاه تهران نقد و بررسی شد.


به گزارش عطنا، فیلم مستند «اینستاگرامر» با کارگردانی سینا کیان‌پور به همت کانون بررسی مسائل اجتماعی بینش یکشنبه، 2 اردیبهشت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اکران شد.


این مستند که روایتِ زندگی کسانی ‌است که خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی به شهرت رسیده‌اند و اینستاگرام روند زندگی آنها را تغییر داده است توسط دکتر مسعود کوثری، دانشیار ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران و دکتر سیدمحمدمهدی خوئی، دانش‌آموخته مطالعات فرهنگی و رسانه از دانشگاه سواس لندن نقد و بررسی شد.


دنیای جدید، رسانه‌های جدید، ستاره‌های جدید. در عصری زندگی می‌کنیم که به واسطه‌ تکنولوژی هرکسی می‌تواند با تلفن همراه خود به شهرت دست پیدا کند؛ شهرتی که با آنچه از شهرت می‌دانیم کاملاً متفاوت است، شهرتی که مختص دنیای مجازیِ این روزهای ما است؛ «اینستاگرامر» داستان پیدایش و رشد ستاره‌های دنیای اینستاگرام است. ستاره‌هایی که نمی‌توان دلیلی برای ستاره شدنشان پیدا کرد.


سینا‌ کیان‌پور که علاوه بر کارگردانی این مستند، تدوین و تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارد، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه تهران است و پیش از این کارگردانی مستند کوتاه «برای زمستان آماده شو» را نیز در کارنامه هنری خود داشته است.


کوثری در این برنامه به تاثیر فضای مجازی در جامعه پرداخت و گفت: نتیجه فضای مجازی پیدایش حالتی در جامعه است که سر نخ‌های آن را در مستند مشاهده شد. مستند اینستاگرامر فروپاشی آدم‌ها در فضای مجازی اینستاگرام از هر قشر و طبقه ای(مذهبی، غیرمذهبی، سکولار و غیرسکولار) را به نمایش می‌گذارد.


خوئی نیز به سوژه‌هایی که در اینستاگرام مورد توجه قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت:  این سوژه‌ها دو خصلت اصلی دارند نخست آنکه امکان آزادی را فردی می‌دانند و خصلت دوم توجه به ایده و خواست بازار است که معمولا اولویت اول قرار می‌گیرد.


عکس: شقایق صفی‌خانی- عطنا

{$sepehr_old_album_184005}

کلیدواژه‌ها: ارتباطات فضای مجازی اینستاگرام مستند مسعود کوثری شهرت اینستاگرامر سیدمحمدمهدی خوئی


اخبار مرتبط


نظر شما :