به دعوت پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات و در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی؛
نشست "بررسی نظام مسائل روابط عمومی درایران" برگزار شد



در ابتدای این نشست، دکتر قدسی بیات؛ دبیرعلمی نشست، به طرح موضوع پیرامون مسائل روابط عمومی در ایران پرداخت و گفت: " امروزه موبایلها یک ارتباط هدفمند در ساختار روابط عمومی با مخاطبان سازمان شکل داده اند. این ارتباط هدفمند موبایلی به چند شاخه تقسیم میشود:
۲ - در ابزارهای رسانهای همگرایی ایجاد کرده اند.
۳ -موجب بالا رفتن دسترسی به مخاطبان شده اند.
وی همچنین افزود که خود مدیران، بهکارگیری از وب سایت در سازمان را درتعامل با مخاطبان سازمان بسیار اثربخش ارزیابی میکنند و این ارتباط را یک "ارتباط مشارکتی بین سازمان و مخاطبان "می دانند.

در ادامه این نشست، دکترسیدرضا نقیب السادات نیز با اشاره به "افزایش میزان استفاده از اینترنت"، به چند تغییر و اتفاق مهم در عرصه ارتباطات که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار بگیرند اشاره کرد و گفت: آمدن هوش مصنوعی باعث آزاد شدن بیش تر وقت نیز میشود و در نتیجه، بیش تر معطوف به تحولات علمی میشود. دیگر اتفاق، تغییر در الگوی مصرف محتواست که در نتیجهی آن، کارهای فوق برنامه اولویت بیشتری پیدا میکنند و همچنین، "رسانههای مستقل و مردمی توسعه پیدا میکنند". این تحول رسانهای روی عرصههای سیاسی و اجتماعی تاثیر زیادی می گذارد، اما این تحولات رسانهای، یک سری چالشها و مسائل را در حوزهی روابط عمومی نیز ایجاد کرده است.

دکتر علیرضا عبداللهی نژاد؛ عضو دیگر هیئت علمی گروه روابط عمومی نیز به "چالش های چهارگانه حوزه روابط عمومی" اشاره کرد و گفت: چالشهای چهارگانهای در روابط عمومی وجود دارند که عبارتند از:
۲- نبود یا کمبود نیروی حرفهای در روابط عمومی.
۳- نظام تامین بودجهی روابط عمومی.
۴- بحث سازگاری فناورانه.

دکتر لیلا وصالی؛ دیگرعضو هیئت علمی گروه روابط عمومی نیز در ابتدای صحبت خود به نظام مسائل روابط عمومی اشاره کرد وگفت: "در مرحله اول، "ارتباط پیدا کردن با مخاطبان و همراه کردن مخاطب با خود "و "ایجاد حس ارزشمندی در مخاطب" از اهمیت بسیاری در حوزه روابط عمومی برخورداراست. همچنین ایجاد جایگاه مناسب در ساختارسازمان برای یک روابط عمومی متخصص، میتواند در بهبود شرایط آن سازمان بسیارموثر باشد".
نظر شما :