۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۴۴۳

عطنا- نشست آسیب‌شناسی منابع درسی رشته روزنامه‌نگاری، با حضور دکتر عباس اسدی؛ مدیرگروه مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر داوود نعمتی انارکی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و پرفسور امیدعلی مسعودی؛ استاد تمام و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، عصر یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر عباس اسدی، به مسئله تغییرات در جهان خبر و خبرنویسی و امکانات جدید فناوری‌های جدید ارتباطی پرداخت و به ضرورت تغییر سرفصل‌های دوره‌های روزنامه‌نگاری اشاره کرد و گفت: "رشته روزنامه نگاری یک رشته کاربردی است و لازم است دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن، توان کار در رسانه‌های خبری را داشته باشند".

در ادامه، پرفسور‌ امیدعلی مسعودی، ضرورت نوشتن منابع درسی دانشگاهی با توجه به اصول تدوین کتاب‌های درسی دانشگاهی را برشمرد. وی منابع کمک درسی روزنامه‌نگاری را منابعی عمدتا کهنه دانست که مسائل جدید در آن‌ها مطرح نشده است، ضمن آن‌که اغلب آن‌ها ترجمه شده و کمتر تألیفی و بومی هستند.

دکتر مسعودی با انتقاد از تغییر سرفصل‌های درسی رشته مدیریت رسانه دوره کارشناسی گفت: "در این سرفصل‌ها بیش‌تر به مباحث مدیریت بازرگانی توجه شده است و بسیاری از سرفصل‌های مهم مانند مدیریت اسلامی از آن حذف شده که نیاز به اصلاح مجدد دارد".

سرفصل دروس رشته روزنامه‌نگاری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نیازمند اصلاح است

در ادامه این نشست، دکتر داوود نعمتی انارکی، ضمن انتقاد از کمبود منابع درسی رشته‌های ارتباطات به خصوص در حوزه‌ روزنامه‌نگاری، آن را یک مشکل اساسی در کاربردی شدن روزنامه‌نگاری در ایران دانست و تاکید کرد دانشجویان باید با مطالعه برنامه‌ریزی شده، خود را در این حوزه تقویت کنند.

سرفصل دروس رشته روزنامه‌نگاری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نیازمند اصلاح است

او همچنین افزود: "سرفصل‌های رشته روزنامه‌نگاری در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیاز به بازنگری دارند زیرا برخی از سرفصل‌های جدید، اکنون در دانشگاه‌های خارج از کشور اضافه شده است که نیاز علمی و عملی این رشته را تأمین می‌کند و ما نیز باید با توجه به تحولات عظیمی که در سال‌های اخیر در جوامع به جود آمده است، در این راه گام برداریم.

در پایان این نشست، سخنرانان به سوالات حضار پاسخ دادند.

عکاس خبری: زیلان نقشبندی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار