مونا رحمانی در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (5)

در دنیا حرف از مردن روابط عمومی‌ها‌ می‌زنند/ چقدر به ابزارهای جدید مجهز هستیم؟

۰۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۹ کد : ۶۰۵۷ جامعه و فرهنگ جامعه
تعداد بازدید:۷
مدرس و پژوهشگر ارتباطات گفت: در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم.

مدرس و پژوهشگر ارتباطات گفت: در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم.


به گزارش خبرنگار عطنا، چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با حضور پروفسور محمد باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران، حسینعلی افخمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، میرزا بابا مطهری‌نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، امیر خجسته، نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و مونا رحمانی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، دوشنبه یکم آبان‌ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.


در بخشی از این نشست، مونا رحمانی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، گفت: ای کاش ما یک آکادمی تخصصی روابط عمومی داشتیم تا هر روز در کلاس‌های مختلف در محضر استادان این حوزه می‌نشستیم و آنچه را که آنها با دل و جان ساخته‌اند یاد می‌گرفتیم.


او ادامه داد: در سی سال گذشته هیچ کدام از روابط عمومی‌ها مجهز به ابزارهای الکترونیکی امروزه نبودند، در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم. به نظر من فقط به این فکر کنید که شما چقدر توانسته‌اید به عنوان یک فعال حوزه روابط عمومی از مباحثی که در دانشگاه یاد گرفته‌اید استفاده کنید و چه میزان پذیرای نقد هستید.


رحمانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران، رسانه‌ها و استادان حوزه مارکتینگ و برندینگ نمی‌توانند جایگزین مدیران روابط عمومی شوند، اظهار کرد: آنچه که مدیران، صاحبان کار و سرمایه‌گذاران به عنوان مدیران ارشد، می‌بایست انجام دهند این است که از جایگاه روابط عمومی انتظار درست داشته باشند.


او افزود: روابط عمومی‌ها باید مجهز به فنون مختلف از قبیل توانایی تحلیل، نقد، تسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه آخرین مقالات و نوشته‌ها باشند مثلاً  اگر روابط عمومی‌های بیمارستان‌های خصوصی و حوزه‌های سلامت نتوانند جانب سلامت مردم را بگیرند، آن سازمان‌ها محکوم به شکست هستند.


رحمانی با بیان اینکه تا خاک روابط عمومی را نخوریم مانند استادان ردیف اول نمی‌شویم و تا به دانش روز مجهز نشویم نمی‌توانیم بنج مارکینگ (الگوبرداری) بکنیم، سه سوال را مطرح کرد: همین مباحث ساده پیش پا افتاده را چقدر در روابط عمومی‌ها رعایت می‌کنید؟ هر کدام از شما چقدر توانستید از آنچه که در دانشگاه‌ها یاد گرفتید در عرصه عمل استفاده کنید؟ و آیا همیشه در تمام فرآیندهای زندگی پذیرای نقدها هستید؟

کلیدواژه‌ها: روابط عمومی نشست توسعه رسانه‌ها دانش جایگاه ارتباطات سازمانی روابط عمومی؛ علم تا عمل مارکتینگ مونا رحمانی


اخبار مرتبط


نظر شما :