علیرضا عبداللهی‌نژاد:

مدیران رسانه‌گریز در دانشگاه‌های نسل سوم جایگاهی ندارند

۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۴ کد : ۳۹۰۳ جامعه و فرهنگ جامعه
تعداد بازدید:۴
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیران رسانه‌گریز و اساتید بی ارتباط با رسانه در دانشگاه‌های نسل سوم و كارآفرین جایگاهی ندارند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیران رسانه‌گریز و اساتید بی ارتباط با رسانه در دانشگاه‌های نسل سوم و كارآفرین جایگاهی ندارند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و پارك‌های علم و فناوری منطقه ۷ کشور، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سكاندار حركت علم و فناوری كشور است و روابط عمومی‌ها با مدل سنتی و رویكرد صرفا توجیه‌گرایانه نمی‌توانند پاسخگوی نیازها باشند.


استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: روابط عمومی بالنده و پویا، می‌تواند جریان‌ساز باشد و تصویر سازمان را در جامعه بهبود و ارتقا بخشد.


وی، روابط عمومی را مغر متفكر، زبان گویا و قوه هدایت‌گر سازمان توصیف كرد و گفت: با راهبردهای حرفه‌ای، فكر و خلاقیت؛ روابط عمومی به یك كنشگر فعال در سازمان و جامعه تبدیل می‌شود.


علیرضا افشاری‌فر، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: اگر توانستیم روابط عمومی را به جایگاه واقعی خود برسانیم ، آنگاه جایگاه دانشگاه در جامعه ارتقا می‌یابد.


وی افزود: علی‌رغم اقدامات موثر دانشگاهیان و دستاوردهای درخشان در عرصه‌های مختلف، هنوز برخی مسئولان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان یك وزرتخانه مصرفی می‌نگرند و این نگرش باید تغییر یابد.


افشاری‌فر، نگاه كارشناسی، تخصصی و حرفه‌ای به روابط عمومی را یك ضرورت توصیف كرد و گفت: روابط عمومی می‌تواند نگرش ناصحیح به دانشگاه‌ها را در جامعه و مدیران تغییر دهد و اگر این نگرش تغییر نیابد، شاهد محدودیت‌ها و محرومیت‌های آموزش عالی خواهیم بود.


سید رشید فلاح شمسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز هم در این آیین با اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی در بیان خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی، بر نقش هدایت‌گر و انكارناپذیر آن تاكید كرد و گفت: در عصر كنونی و با توجه به تحولات اجتماعی، روابط عمومی هوشمند، سریع، صادق و شفاف، می‌تواند دستاوردهای عظیم دانشگاهیان را در جامعه منعكس كند.


وی، ارتباطات موثر درون دانشگاهی و برون سازمانی، كار جمعی، انسجام، شبكه‌سازی و هم‌افزایی را شروط موفقیت روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی برشمرد و افزود: این موارد در دستور كار روابط عمومی دانشگاه شیراز قرار دارد.


گفتنی است گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و پارك‌های علم و فناوری منطقه ۷ کشور شامل استان‌های فارس، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

کلیدواژه‌ها: وزارت علوم ارتباطات دانشگاه‌ها رسانه مدیر علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وطارت علوم دانشگاه نسل سوم


اخبار مرتبط


نظر شما :