آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی کمترین تأثیر را در مخاطب دارد

۰۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۴ کد : ۳۲۰۲ رویدادهای دانشگاه اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳
پژوهشی که به تازگی درباره شناسایی شاخص‌های تبلیغات در حوزه دیداری و شنیداری در کشور انجام شده است، نشان می‌دهد آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، کمترین تأثیر را در مخاطب دارد.

به گزارش عطنا به نقل از مهر، پژوهشی که به تازگی درباره شناسایی شاخص‌های تبلیغات در حوزه دیداری و شنیداری در کشور انجام شده است، به یافته‌های جالبی درباره میزان تاثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان رسیده است.

بر اساس این پژوهش که «بهناز سیکارچی» دانش‌آموخته علوم ارتباطات اجتماعی انجام داده است، آگهی تلویزیونی با رویکرد فرهنگی، از نظر تأثیرگذاری بر مخاطب در پایین‌ترین سطح قرار دارد و آگهی تلویزیونی با رویکرد انیمیشن هم با کسب اولویت نخست، موثرترین سبک تبلیغی قلمداد می‌آید.

وی با اشاره به هشت مدل تبلیغات تجاری شامل فیلم تبلیغاتی، فیلم سینمایی، آنونس، پاکدست، آگهی تلویزیونی (فرهنگی)، آگهی تلویزیونی (آموزشی)، آگهی تلویزیونی (رئال) و آگهی تلویزیونی (انیمیشن) گفت: در این تحقیق، ابعاد مبتنی بر مدل‌های یادشده، تجزیه و تحلیل، و تاثیر هر یک بر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی مورد آزمون قرار گرفت.
متغیرهای تحقیق رتبه

اخبار مرتبط


نظر شما :