دوره «ضیافت اندیشه» با محوریت اخلاق علمی برای استادان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۰۲ تیر ۱۴۰۵ | ۲۲:۱۸ کد : ۲۲۳۳۳ اخبار عمومی صفحه نخست
تعداد بازدید:۶۴
افتتاحیه نخستین دوره طرح شهید آشتیانی و دوره ضیافت اندیشه با هدف هم‌اندیشی و ارتقای دانش اخلاق علمی، ویژه استادان دانشگاه علامه طباطبائی به مدت سه روز در مجتمع اقامتی کیش‌مهر فریدونکنار برگزار شد.
دوره «ضیافت اندیشه» با محوریت اخلاق علمی برای استادان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش عطنا، افتتاحیه نخستین دوره طرح شهید آشتیانی و دوره ضیافت اندیشه اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با موضوع «اخلاق علمی»، به همت مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، از پنج‌شنبه ۲۸ خردادماه تا شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۵ در مجتمع اقامتی کیش‌مهر فریدونکنار برگزار شد.

این دوره با هدف ارتقای توانمندی‌های اخلاقی و حرفه‌ای اعضای هیئت علمی جوان، در محورهای متعددی از جمله مبانی اخلاق علمی، اخلاق در آموزش (سنجش و ارزیابی، تدریس مسئولانه) و اخلاق در پژوهش (از نگارش تا نشر و ارتقای رؤیت‌پذیری آثار علمی) طراحی و اجرا شد.

در آیین افتتاحیه این مراسم که با حضور جمعی از مدیران، مشاوران رئیس و مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن صادقی ضمن معرفی «طرح شهید آشتیانی»، به تبیین اهداف و چشم‌اندازهای این دوره پرداخت. همچنین در بخش‌های مختلف این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب، درباره ابعاد شخصیتی رهبر شهید و معرفی مجموعه چهار جلدی «شرح نهج‌البلاغه» اثر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گفت‌وگوهایی انجام شد.

از دیگر برنامه‌های این دوره سه روزه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بود. در کارگاه «کلیات و مبانی اخلاق علمی»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن اسلامی اردکانی به ارائه مباحث محوری پرداخت. همچنین در بخش «اخلاق در سنجش و ارزیابی و تدریس مسئولانه»، دکتر عنایت‌الله زمان‌پور و دکتر غلامرضا یادگارزاده و در محور «مسیر انتشار آثار علمی و ارتقای رؤیت‌پذیری»، دکتر معصومه استاجی و دکتر میترا صمیعی به انتقال تجربیات علمی خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این دوره آموزشی علاوه بر اعضای هیئت علمی جوان، جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه از جمله دکتر شجاع احمدوند، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی رهبری، دکتر مرتضی طاهری، معاون آموزشی، دکتر ماندانا تیشه‌یار، معاون پژوهشی، دکتر حمیدرضا مقامی، معاون دانشجویی، دکتر داریوش سلیمی، رئیس پارک علم و فناوری و دکتر فرامرز صحرایی، مشاور رئیس و مدیر حراست حضور داشتند که در کنار استادان جوان به هم‌اندیشی در باب مهم‌ترین مسائل علمی- پژوهشی پرداختند.

هدف از برگزاری این دوره، افزون بر مباحث آموزشی، ایجاد فضای تعاملی میان استادان و مدیران جهت هم‌افزایی در راستای اعتلای نظام آموزش عالی و اخلاق‌مداری در محیط دانشگاهی عنوان شده است. همچنین تقویت سطح معرفتی و دینی، بسترسازی برای شکل‌گیری تعاملات فرارشته‌ای و تسهیل شبکه ارتباطی میان استادان جوان به منظور هم‌افزایی علمی و تخصصی، از دیگر اهداف کلیدی و مورد تأکید برگزارکنندگان این رویداد بوده است.

کلیدواژه‌ها: ضیافت اندیشه استادان دانشگاه علامه طباطبائی اخلاق علمی نخستین دوره طرح شهید آشتیانی دانشگاه علامه م‌اندیشی و ارتقای دانش اخلاق علمی


اخبار مرتبط


نظر شما :