رئیس انجمن متخصصان گردشگری ایران:
گردشگری پزشکی و سلامت در ایران رو به رشد است
عطنا- دومین روز از جشنواره روابط عمومی، دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با برگزاری نشست "تاثیر رسانه بر توسعه ورزش و گردشگری"، میزبان جواد قاسمی؛ رئیس انجمن متخصصان گردشگری ایران، سعید ساداتی؛ کارشناس روابط عمومی و رسانه و پیمان اسدیان؛ کارشناس رسانه و مجری ورزشی بود که دبیری این نشست را خانم دکترقدسی بیات؛ عضو هئیت علمی دانشکده علوم ارتباطات به عهده داشت.
در ابتدای این نشست تحت عنوان تاثیر رسانه بر توسعه ورزش رییس انجمن گردشگری ایران گفت: در واقع گردشگری نوعی روابط عمومی است و شامل سه بخش گردشگری داخلی، ورودی و خروجی است.
جواد قاسمی افزود: در بخش گردشگری سه طیف فعال حضور دارند که به سه بخش حاکمیتی که شامل وزارت میراث فرهنگی، بخش هلدینگهای گردشگری و بخش فروشندگان و عرضه کنندگان تور که بیشتر آژانسهای خدمات مسافرتی هستند، میشود.
وی ادامه داد: پشتیبانی که شامل اقامت، هتلداری، سرویس و از همه مهمتر حمل و نقل میباشد از عوامل مهم و تاثیر گذار بر گردشگری است.
رئیس انجمن متخصصان گردشگری ایران اضافه کرد: هلدینگهای گردشگری را میتوان مجموعهای از شرکتها در قالب یک مجموعه بزرگ اقتصادی دانست که هر یک وظیفهای از جمله حمل ونقل، تبلیغات، پشتیبانی و... را به عهده دارند.
در ادامه قاسمی به نقش فضای مجازی، روابط عمومی الکترونیک، هوش مصنوعی و رسانه بر صنعت گردشگری اشاره کرد و گردشگری سلامت و پزشکی در ایران را مناسب و رو به رشد و پیشرفت دانست.
در ادامهٔ نشست کارشناس روابط عمومی در رسانه، روابط عمومی را ترکیبی از خبرنگاری، کارشناسی فضای مجازی و روابط عمومی دانست.
سعید ساداتی اشاره کرد: در سازمان مخاطبانی داریم که همان افکار عمومی هستند و این افکار را همواره باید نسبت به سازمان اداره و اقناع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مخاطب، حلقه وصلی به نام خبرنگار حوزه وجود دارد که ارتباط گرم و صمیمی مدیر روابط عمومی و خبرنگار از ملزومات موفقیت و مدیریت درست سازمان است.
کارشناس روابط عمومی در سانه، روابط عمومی را چشم بینا و گوش شنوای سازمان دانست و وظیفهٔ آن را نشان دادن واقعیت به مدیر مسئول و رییس سازمان، بیان ایرادات و اشکالات، شفافیت و روانشناسی قوی دانست.
پیمان اسدیان گوینده و مجری ورزشی گفت: به طور کلی گردشگری و ورزش در ارتباط با هم شامل یک بخش رویداد محور است که گردشگران علاقهمند ورزشی و گردشگران علاقهمند غیرورزشی را به واسطه رویدادهای مختلف از جمله جام جهانی، المپیک و... جذب یک کشور میکند.
وی بیان کرد: کشور ما ایران از نظر گردشگری سلامت و پزشکی، گردشگری تاریخی، همچنین گردشگری مذهبی شاخصتر از گردشگری ورزشی است.
گوینده و مجری ورزشی عوامل بیرونی و درونی از جمله چالشهای سیاسی و اقتصادی را مانعی برای میزبانی کشور ایران در رویدادهای ورزشی جهانی و همچنین دلیلی برای سهل انگاری مسئولین در آمادهسازی زیرساختهای دانست و نقش و وظیفهٔ رسانه در پوشش خبری و تبلیغاتی رویدادهای ورزشی در دوران حاضر را اطلاع رسانی و تبلیغات دیجیتال، اطلاعرسانی کوتاه، تولید کلیپهای کوتاه، ثبت صحنههای جذاب، پیگیری رویداد و زمینه سازی برای میزبانیها و رویدادهای ورزشی دیگر را معرفی کرد.
عطنا را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
نظر شما :