۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۹۱

به گزارش عطنا حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، ضمن مثبت دانستن این لایحه، گفت: اصل تقلب و کپی کردن بسیار رایج شده و از این طریق، مشاغل کاذب مرتبط ایجاد شده است.


وی افزود: این معضل، مخصوصاً در ارتباط با رساله‌نویسی و فعالیت‌های علمی دانشجویان بسیار رایج است. کنترل این امر تا حدودی به وزارت علوم و تا حدودی نیز به زیرساخت‌های نظام آموزشی مرتبط است.


وی تأکید کرد: حل این مش


حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- در خصوص لایحه ماده واحده مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، ضمن مثبت دانستن این لایحه، گفت: اصل تقلب و کپی کردن بسیار رایج شده و از این طریق، مشاغل کاذب مرتبط ایجاد شده است.


وی افزود: این معضل، مخصوصاً در ارتباط با رساله‌نویسی و فعالیت‌های علمی دانشجویان بسیار رایج است. کنترل این امر تا حدودی به وزارت علوم و تا حدودی نیز به زیرساخت‌های نظام آموزشی مرتبط است.


وی تأکید کرد: حل این مشکل با اصلاح ساختار فرآیند نظام آموزشی، ارتباط بین دانشجو و استاد و پاسخگویی استاد نسبت به سیستم آموزشی مرتبط است که باید در نظام ارزشیابی در خصوص دانشجو و استاد نیز مدنظر قرار گیرد.


خیری ادامه داد: اگر اساتید، امر آموزش و مشاوره را به درستی انجام داده و نظارت صحیح و کافی بر تهیه رساله‌ها داشته باشند، طبیعتاً دانشجو نمی‌تواند در تهیه آثار علمی تقلب کند.


رئیس دانشگاه آزاد نراق تصریح کرد: از سوی دیگر، وقتی اساتید با تعداد زیادی پایان‌نامه روبرو باشند، پاسخگویی کمی در ارتباط با نحوه گزارش‌گیری و گزارش‌دهی بین استاد و دانشجو روی می‌دهد.


کل با اصلاح ساختار فرآیند نظام آموزشی، ارتباط بین دانشجو و استاد و پاسخگویی استاد نسبت به سیستم آموزشی مرتبط است که باید در نظام ارزشیابی در خصوص دانشجو و استاد نیز مدنظر قرار گیرد.


خیری ادامه داد: اگر اساتید، امر آموزش و مشاوره را به درستی انجام داده و نظارت صحیح و کافی بر تهیه رساله‌ها داشته باشند، طبیعتاً دانشجو نمی‌تواند در تهیه آثار علمی تقلب کند.


رئیس دانشگاه آزاد نراق تصریح کرد: از سوی دیگر، وقتی اساتید با تعداد زیادی پایان‌نامه روبرو باشند، پاسخگویی کمی در ارتباط با نحوه گزارش‌گیری و گزارش‌دهی بین استاد و دانشجو روی می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار