شماره یکصد و دوم فصلنامه رسانه منتشر شد
این شماره از فصلنامه رسانه با هشت عنوان مقاله تخصصی به چاپ رسید. از مهم ترین مقالات این ویژهنامه میتوان به مقاله دکتر هادی خانیکی، با عنوان «بررسی تعیین الگوی آموزش «سواد رسانهای» در نظام آموزش و پرورش» همچنین، مقاله «مقایسه کاربردپذیری تارنماهای خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا و فارس از دیدگاه کاربران»، به قلم دکتر محمدمهدی فرقانی اشاره کرد.
به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، در این شماره مقالاتی از قبیل تأثیر تلفن همراه هوشمند بر سبک زندگی، رسانههای اجتماعی و مدیریت بحران نقش تلفنهای همراه هوشمند در کنشگری اجتماعی و همچنین سنجش تأثیر استفاده از تلفن همراه هوشمند بر سبک زندگی کاربران ایرانی به چاپ رسیده است.
موضوع سواد رسانهای، با عنوان مقاله بررسی تأثیر سواد رسانهای بر مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی زنان 15 ـ 39 سال (مطالعه موردی شهر شهرکرد) به کوشش اصغر محمدی و مهری فاضلیان دهکردی به بررسی سواد رسانه ای در جامعه زنان میپردازد و مقاله دکتر هادی خانیکی، وحید شاهحسینی و فاطمه نوریراد در همین موضوع، به بررسی تعیین الگوی سواد رسانهای در نظام آموزش و پرورش اختصاص دارد.
مقایسه کاربردپذیری تارنماهای خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا و فارس از دیدگاه کاربران، دیگر عنوان مقاله این فصل نامه است که به کوشش آقایان محمدمهدی فرقانی و علی رستگار، با محوریت کاربران فضای مجازی در این ویژه نامه به چاپ رسیده است.
این شماره از فصل نامه رسانه، با مقاله خوشهبندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی به کوشش عباس طلوعی و بهداد میرافشار و مقاله «ایماژ منفی از بدن» کاربران نوجوان شبکه اجتماعی فیس بوک، بررسی نقش واسطهگری فاکتور «اختلاف از خود» به قلم اشرف سادات احدزاده و حسین امامی رودسری، به بیان سوگیری رسانه ملی در بازارهای مالی پرداخته است.
سوگیری رسانهای در بازارهای مالی، با تأکید بر علل فردی و سازمانی، به کوشش محسن میرزا ابوالحسن خان ایلچی(محسن ایلچی) و دیگر مقاله تخصصی چاپ شده در این نشریه است.
در این شماره، همچنین فهرست گزیده مقالات را به کوشش میترا پورقبادی، هما خراسانی و شیرینالادینی را در بر دارد.
فهرست اجمالی مقالات این شماره بدین شرح است:
- تعیین الگوی آموزش «سواد رسانهای» در نظام آموزش و پرورش / هادی خانیکی، وحید شاهحسینی و فاطمه نوریراد
- مقایسه کاربردپذیری تارنماهای خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا و فارس از دیدگاه کاربران / محمدمهدی فرقانی و علی رستگار
- خوشهبندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی / عباس طلوعی و بهداد میرافشار
- رسانههای اجتماعی و مدیریت بحران نقش تلفنهای همراه هوشمند در کنشگری اجتماعی / حسین بصیریان جهرمی، محمد عبدالحسینی و ملیکا بردبار
- سنجش تأثیر استفاده از تلفن همراه هوشمند بر سبک زندگی کاربران ایرانی / حسین کرمانی
- بررسی تأثیر سواد رسانهای بر مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی زنان 15 ـ 39 سال (مطالعه موردی شهر شهرکرد) /اصغر محمدی و مهری فاضلیان دهکردی
- «ایماژ منفی از بدن» کاربران نوجوان شبکه اجتماعی فیس بوک
- بررسی نقش واسطهگری فاکتور «اختلاف از خود» / اشرف سادات احدزاده و حسین امامی رودسری
- سوگیری رسانهای در بازارهای مالی (با تأکید بر علل فردی و سازمانی) / محسن میرزا ابوالحسن خان ایلچی (محسن ایلچی)
- فهرست گزیده مقالات / میترا پورقبادی، هما خراسانی، شیرینالادینی


نظر شما :