۰۱ تير ۱۳۹۵ ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۱۶۹۲

soltaniبهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان گفت: به منظور حمایت از تکمیل چرخه تجاری سازی محصولات دانش بنیان تسهیلات تولید صنعتی از 20 میلیارد تومان به 30 میلیارد تومان افزایش یافت.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، سلطانی با بیان اینکه سقف تسهیلات ماقبل صنعتی با 10 برابر افزایش از یک میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان رسید، گفت: سقف تسهیلات شرکت‌های تخصصی تجاری سازی با 6 برابر افزایش به 300 میلیون تومان ارتقا یافت.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه میزان تصویب تسهیلات در سال 94 نسبت به سال 93 بیش از 4 و نیم برابر افزایش داشته است، گفت: با در نظر گرفتن مصوبات سال جدید تا انتهای خرداد 95 جمع کل مصوبات صندوق از مرز 640 میلیارد تومان فراتر رفت.


وی اضافه کرد: این حجم ریالی با تصویب حدود هزار و 700 طرح در صندوق صورت پذیرفته است که از این میزان حدود 400 طرح در دست بررسی و تصمیم گیری بود.


سلطانی همچنین از ارائه تسهیلات به شرکت‌های شتاب دهنده خبر داد و گفت: امکان ارائه تسهیلات تا سقف 50 میلیارد ریال و با احتساب حداکثر 30 درصد سرمایه با نرخ ترجیحی وجود دارد.


وی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر مجتمع شکوفایی و مجتمع دانش بنیان، دو مجتمع فناوری برای دانشگاه‌های پیشرو خریداری و راه‌اندازی کرده است و مجتمع‌های دیگری نیز خریداری شده که به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.


به گفته سلطانی تاکنون چهار مجتمع خریداری شده هفت مورد مصوب و چهار مورد دیگر در دست بررسی است.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از راه‌اندازی 4 صندوق پژوهش و فناوری جدید در کشور خبر داد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری در استان‌های لرستان، گلستان،‌ کرمان و صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و انتقال فناوری راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار