۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۷۲۷۷

roshana - end (1)


سومین جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» به منظور آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و حسابداری با فرصت‌های شغلی و نیز کشف استعدادها و توان‌مندی‌های آنان از سوی شرکت‌های حاضر در این جشنواره  هجدهم اردیبهشت ماه در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.


به گزارش عطنا، «روشنا» علاوه بر اینکه فرصتی را برای آشنایی دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی و بویژه گروه های مدیریت و بازرگانی در محیط دانشگاه فراهم می آورد ، برای شرکت ها و موسسه های خصوصی هم این فرصت را فراهم می کند تا به شناسایی ظرفیت های دانشجویی و استعدادهای این دانشگاه برای جذب به بازار کار و اشتغال زایی بپردازند.


در این جشنواره 24 شرکت و موسسه تجاری و علمی بزرگ و کوچک کشور حضور داشتند که با حضور در نمایشگاه با دانشجویان تعامل رو در رو برقرار کردند.



روشنا؛ چراغ روشن ارتباط صنعت و دانشگاه


در ابتدا دکتر مهدی گودرزی، دبیر جشنواره از چند و چون جشنواره سوم گفت و به ارائه نکاتی پرداخت.


این استاد دانشگاه که دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه را دارد با قدردانی از تیم اجرایی دانشجویی جشنواره اظهار کرد: چیزی که از اول مد نظر ما بوده است این بوده که ما فضایی را برای فعالیت های دانشجویان فراهم کنید. لذا هر فعالیت مفیدی انجام شود از طرف دانشجویان بوده و هر نقصی باشد به ما در مدیریت این فعالیت ها باز می گردد.


وی همچنین از حضور شرکت هایی که در سومین جشنواره شرکت کرده اند تشکر کرده و افزود: خیلی از این شرکت ها که به طور مستمر با ما همکاری داشته اند در سایر موارد از جمله بازدید از شرکت ها و تفاهم های مشترک قدردانی و تشکر می کنم.


مسئول دفتر ارتباط با صنعت و جامعه مدیریت در رابطه با هدف حضور این شرکت ها گفت:  شاید در واقعیت دانشجویان خیلی فعالیت ها را جدی نمی گیرند اما همانگونه که ما به شما دانشجویان اعتقاد و اعتماد داریم از شما نیز انتظار داریم که مهارت های خود را به خوبی به نمایش بگذارند تا با ارتباطی که دانشگاه با بخش بیروینی می گیرد بتوانند خود را نشان دهند.


دکتر گودرزی با اشاره به دستاوردهای جشنواره سوم «روشنا» گفت: مسئله جالب جشنواره امسال حضور چهار شرکت بود که موسسان آنها از فارغ التحصیلان مین دانشگاه هستند.


وی با تاکید بر فرهنگ سازی به عنوان رویکرد این جشنواره از مسابقات سخنرانی در دانشگاه علامه طباطبائی گفت که برای اولین بار اتفاق می افتاد و هدف آن شور و نشاط دانشجویی و یادگیری نحوه گفت و گو ی صحیح در کلاس ها و در محیط کار مثل بازاریابی انجام شد.


دبیر جشنواره سوم در پایان بر جدی گرفتن ایده ها و فکر های خلاقه توسط دانشجویان تاکید کرد و خطاب به شرکت های مهمان گفت: این یک شروع است. دانشگاه علامه می خواهد با همه این شرکت ها یک «تقویم همکاری» داشته باشد.


وی افزود: شما شرکت ها در زمینه های مهم اشتغال زایی و پژوهش می توانند روی دانشجویان دانشگاه علامه حساب باز کنند.



دانشگاه مشتاقِ صدای دانشجویان است


در ادامه معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری از رویاهایش برای دانشجویان گفت و تاکید کرد دانشحو، دانشکده و نظام آموزشی و پژوهشی باید آنقدر توانمند شوند تا صدای دانشجویان به گوش دانشکده برسد. وی از دانشجویان خواست با بیان ایده های خود کمک کنند دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکده ای نمونه و برتر در این زمینه بماند.


 وی با قدردانی از حمایت های ریاست دانشگاه علامه طباطبائی این جشنواره را گامی برای ارتباط سازنده، شبکه سازی، یادگیری و کشف ابعاد مختلف این رشته ها است.



خوشحالم نشاط به چهره دانشجویان بازگشته است


رئیس دانشگاه علامه با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره از برگزارکنندگان آن سپاس ویژه کرد و ابراز داشت: از صمیم قلب از زحمات دانشجویان و استادان بزرگوار در راه اعتلای ایران اسلامی قدردانی می کنم.

دکتر سلیمی در ادامه از سیاست های جدید دانشگاه علامه سخن به میان آورد و گفت: برنامه اول برنامه تکوینی آموزشی در دانشگاه علامه است. ما درک کرده ایم که هر رشته ای نیازمند فراگیری مهارتهای لازم است که امروزه در اکثر دانشگاه ها ضعف محسوب می شود. لذا ما در دانشگاه علامه تصمیم گرفته ایم در هر دوره تحصیلی علاوه بر مقطع  تحصیلی رسمی یک دوره آموزش مهارت های شغلی به دانشجویان حوزه های مختلف علوم انسانی داشته باشیم که اساتید دانشکده ها و شرکت های نظیر شرکت های حاضر در همین جشنواره ما را در این راستا کمک خواهند کرد.


وی افزود: دوره هایی را به هزینه دانشگاه برای اعتلای سطح مهارت دانشجویان در نظر داریم.


دکتر سلیمی برنامه دوم سیاستی خود را چنین عنوان کرد: از دو ماه دیگر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه راه اندازی می شود. کار اصلی این مرکز این است که اگر دانشجویی ایده ای داشته باشد که موجب کارآفرینی و توسعه بازار کار خواهد شد ما از آن دانشجو حمایت کرده و تحصیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم.


وی از بسیاری از ایده های دانشجویان ابراز خوشبینی کرد که این ایده ها پتانسیل تاسیس شرکت های دانش بنیان دارند و می توانند حمایت های مادی و معنوی دولت را در پی داشته باشند.


وی تاکید کرد: دانشگاه علامه نشان خواهد داد فارغ التحصیلان دانشگاه علوم انسانی صرفا کارمندان پشت میز نشین نیستند و می توانند با ایده های خود گامی به سوی خلاقیت و خودباوری و شکوفایی بردارند.


در بخش دیگر برنامه اختتامیه از شرکت های حاضر در جشنواره تقدیر و لوح یاد بودی از طرف دانشگاه علامه به نمایندگان آنها تقدیم شد.


در پایان از دانشجویان برتر مسابقه سخنرانی تقدیر به عمل آمد و جوایز ارزنده ای که از طرف تعدادی از شرکت ها در نظر گرفته شده بود به برگزیدگان اهدا شد.



اسامی برگزیدگان مسابقه سخنرانی «روشنا» به شرح زیر است:


 


نفر اول برگزیده هیئت داوران:  آقای میکائیل مقیم پور بیژنی از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی


نفر دوم برگزیده هیئت داوران:  خانم  سمانه محب علی زاده از دانشکده مدیریت و حسابداری


نفر سوم برگزیده هیئت داوران: خانم سحر سیفی از دانشکده مدیریت و حسابداری


نفر برتر برگزیده رای تماشاگران: خانم زهرا حق پناه از دانشکده مدیریت و حسابداری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار