۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۵۷
کد خبر: ۳۰۴۸۸۲

عطنا - نشست مشترک معاون پژوهشی و مسئولان دانشگاه ویاتکای روسیه با هدف بحث و بررسی در خصوص راه های همکاری­های مشترک آموزشی و پژوهشی 13 اردیبهشت ماه به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه، هیئتی متشکل از معاون آموزشی، معاون بین الملل، رئیس دانشکده علوم انسانی و رئیس گروه آموزشی زبان شناسی دانشگاه ویاتکای روسیه با دکترحسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر جلال­الدین فرجی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی، دکتر احسان اکرادی، رئیس گروه گسترش همکاری های بین المللی، دکتر نرگس سنائی، کارشناس امور دانشگاه­های روسیه، دکتر مجید رضا مومنی، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر آزاده میرزایی، معاون آموزشی مرکز آزفا و دکتر گلناز مدرسی قوامی از گروه آموزشی زبان­شناسی در خصوص زمینه های تفاهم نامه همکاری مشترک رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دکتر حسین پور، در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی در سطح خاورمیانه است گفت: این دانشگاه با بهره مندی از حضور550 عضو هیئت علمی تمام وقت در 11 دانشکده و در 64 گروه آموزشی به امر آموزش متقاضیان تحصیل می پردازد. او با اشاره به ظرفیت های پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و فعالیت یازده پژوهشکده در این دانشگاه افزود: این پژوهشکده ها براساس طرح های تحقیقاتی تعریف شده و نیز نیازهای کشور فعالیت دارند. معاون پژوهشی دانشگاه، با اشاره به تنوع گروه­های آموزشی، رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف و ظرفیت های اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: با توجه به زمینه­های قبلی همکاری علمی، دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین اقدام را در گسترش روابط با دانشگاه­های روسیه داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه سپس با اشاره به موارد مطرح شده در نشست­های قبلی گفت: براساس مذاکرات قبلی در خصوص آموزش زبان فارسی و زبان روسی و با توجه به تنوع رشته های آموزش زبان های خارجی در دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی برای آغاز این تبادلات وجود دارد. وی با استقبال از ایجاد همکاری میان دو دانشگاه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری متقابل در تمام زمینه­های موردنظر دو دانشگاه تبادلات علمی و پژوهشی را به انجام رسانیم.

دکتر حسین پور سپس با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی 25 تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه های روسیه دارد، بر اهمیت نقش و اثرگذاری نتایج تحقیقات استادان و پژوهشگران در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورها تصریح کرد و افزود: استفاده از نظرات و پیشنهادهای سازنده استادان دو دانشگاه، تعریف پروژه­های مشترک در اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها حائز اهمیت است.

در ادامه این دیدار دکتر نیکلین، معاون آموزشی دانشگاه ویاتکا با اشاره به همکاری‌های ایجاد شده میان دانشگاه‌های ایران و روسیه بیان داشت: با توجه به زمینه های ایجاد شده در روابط میان دانشگاه های دو کشور و به ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی، به برقراری روابط علمی و پژوهشی با این دانشگاه تمایل داریم. وی با بیان تجربه دانشگاه ویاتکا در آموزش زبان روسی، آموزش به کودکان استثنائی و افراد معلول افزود: با توجه به نظرسنجی انجام شده در بین دانشجویان این دانشگاه، فراگیری زبان فارسی درصد بالایی از علاقمندی را در میان دانشجویان دانشگاه ویاتکا داشته است و بر این اساس آمادگی برای همکاری های متقابل برای آموزش زبان فارسی و یادگیری زبان فارسی و تبادل استاد و دانشجو برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

هچنین دکتر کاستین، رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه ویاتکا بر ضرورت تشکیل جلسات و نشست­های تخصصی میان استادان دو دانشگاه برای هرچه زودتر اجرایی شدن توافقات پرداخت و تصریح کرد: اطمینان دارم همکارانم از این همکاری بسیار استقبال خواهند کرد. وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ویاتکا هر دو دانشگاه دولتی و حاکمیتی هستند که با توجه به رسالت و مسئولیت دانشگاه برای خدمت به جامعه، امیدواریم پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک بزودی آماده و به امضا طرفین برسد.

در ادامه این نشست دکتر جلال­الدین فرجی، نیز در سخنانی برگزاری نشست های علمی را زمینه مناسبی برای تفاهم و تعامل علمی برشمرد و اظهار داشت: ارائه الگوهای پژوهشی و تبادل آن­ها نیز برای دستیابی به رشد و توسعه پژوهشی دو دانشگاه اهمیت دارد. وی آمادگی دانشگاه را در خصوص انجام پژوهش‌های مشترک، اعطای فرصت­های تحقیقاتی و انتشار نشریات علمی را  اعلام کرد.

او با بیان وجود رشته مطالعات منطقه‌ای در دانشکده حقوق و علوم سیاسی و موسسه بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در این خصوص نیز آمادگی برگزاری دوره های مطالعاتی مشترک داریم. مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بر برگزاری دوره های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد، تبادل استاد و دانشجو و اعطای فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی به استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی میان دو دانشگاه و نیز همکاری در خصوص برگزاری همایش مشترک علمی تأکید کرد و بر آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی به منظور همکاری و مساعدت در اجرایی شدن آن تأکید کرد.

همچنین در این نشست مشترک، دکتر آزاده میرزایی، معاون آموزشی مرکز آزفای و دکتر گلناز مدرسی قوامی از گروه آموزش زبان شناسی در خصوص ظرفیت های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و معرفی دوره­های متنوع و هدفمند آموزشی به فارسی آموزان در یادگیری این زبان پرداختند و با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی استادان دانشگاه علامه طباطبائی در انجام پژوهش ها و تحقیقات کاربردی در این خصوص تأکید کردند: محتوای آموزشی و کمک آموزشی این دانشگاه برای یادگیری زبان فارسی در نوع خود کم نظیر است.

همچنین در این دیدار دکتر مجیدرضا مومنی، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز بر آمادگی این دانشکده در زمینه برپایی نشست های تخصصی و دوره­های مشترک و تبادل استادان با توجه به رشته مطالعات منطقه ای تأکید کرد و گفت: برگزاری شست های مشترک به منظور شناسایی زمینه­های همکاری میان استادان دو دانشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون آموزشی دانشگاه ویاتکا در پایان این نشست با تشکر از پیشنهادهای معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: بدون­شک نکات و پیشنهادهای مطرح شده برای ما اهمیت داشته و جذاب است و امیدواریم با همکاری­های متقابل در آینده بتوانیم در زمینه گسترش روابط میان دو دانشگاه گام­های موفقی را برداریم.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار