۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴
کد خبر: ۳۰۴۸۷۲

عطنا - در سی امین آیین پاسداشت مقام معلم از دکتر ابراهیم برزگر و دکتر حسن ملکی، دو عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان استاد برگزیده کشوری تقدیر شد.
 
سی‌امین آیین پاسداشت مقام معلم، با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار و از ۵۲ عضو هیئت‌علمی برگزیده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در رشته‌های مختلف تقدیر شد.

در این مراسم از «دکتر ابراهیم برزگر، استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی» و «دکتر حسن ملکی، استاد رشته برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبائی» به عنوان استاد برگزیده کشوری در حوزه علوم انسانی تقدیر شد.

در این خصوص عطنا گفتگویی با ابراهیم برزگر، استاد برگزیده کشوری در حوزه علوم انسانی داشته است.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه انتخاب استاد برگزیده با توجه به اثرگذاری کلی فرد در آموزش عالی و رشته خاص بررسی می‌شود، گفت: این کار مشتمل بر موارد کمی و قابل شمارش مانند تعداد مقالات و کنفرانس‌ها و همچنین مواردی است که به اجتماعی کردن علم برمی‌گردد و نیز تعداد رساله‌هایی است که توسط استاد راهنمایی و مشورت داده شده است.

وی ادامه داد: موارد کیفی نیز مانند برگزیده شدن کتاب فرد در جشنواره‌های مختلف، کرسی‌های نظریه پردازی و رسیدن تعداد کتاب‌های فرد به چاپ‌های متعدد، مجموعه شاخص‌هایی است که در انتخاب استاد نمونه کشوری مورد توجه قرار می‌گیرد.

برزگر با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب استاد نمونه کشوری هر سال برمبنای دستور العمل ارزیابی خدمات جامع چندین ساله استاد در مواردی از قبیل اقدامات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و اجرایی برگزار می‌شود، افزود: در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای اثرگذاری مناسبی داشتم، همچنین در این حوزه یکی از پایه‌گذاران بحث‌های مختلف در ایران بوده‌ام.

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: در کتاب مطالعات میان‌رشته‌ای در ایران که توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی به چاپ رسیده، این موضوع مستندسازی شده و بعد بحث‌های میان رشته‌ای را در حوزه علوم سیاسی بسط دادم و موجب تحولاتی در رشته علوم سیاسی شده‌ام.

وی اشاره کرد تاکنون دو کتاب من برگزیده جشنواره فارابی شده‌اند. فراتر از آن در خصوص حل معمای سنت و مدرنیته در حیطه دانش علوم انسانی در ایران راه‌حل‌هایی را ارائه کردم و کتاب رهیافت بومی‌سازی که را در انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی به چاپ رساندم، همچنین یکی از کتاب‌هایم با نام سیاست به‌مثابه صراط هم به عنوان کتاب برگزیده جشنواره فارابی، برتر دانشگاهی، تشویقی کتاب سال و کتاب جشنواره سی‌ساله اندیشه علوم سیاسی در اسلام شده است و یکی از آثار انتشارات سمت است که چهار جایزه کسب کرده است.
این استاد برگزیده کشوری در حوزه علوم انسانی گفت: کرسی نظریه‌پردازی که داشتم از نوع درجه‌دو یعنی حائز نوآوری توسط مرجع واجد صلاحیت یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخته و تأیید شده است، همچنین در حیطه علوم سیاسی اثرگذاری محسوسی در قالب سرفصل‌های درسی و افزودن مهارت افزایی در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشتم.

برزگر در ادامه عنوان کرد: در کتاب نگارش و ویرایش متون سیاسی که در انتشارات سمت چاپ شده، کوشیدم مهارت دانشجویان رشته علوم سیاسی را در حوزه ویراستاری افزایش بدهم، در ادامه بحث‌های مطالعات میان‌رشته‌ای، رهیافت روانشناسی سیاسی در رشته علوم سیاسی را دامن زدم و بر همان اساس برخی از دروس علوم سیاسی را با نگاه روانشناسی سیاسی برای اولین بار بررسی کردم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه استعاره پردازی نیز فعالیت‌هایی انجام دادم، بیان کرد: استعاره صراط را در علوم سیاسی پروراندم و کوشیدم این استعاره را به نظریه راه و حرکت تبدیل کنم که دو کتاب نیز در این حوزه چاپ کردم. استعاره‌های دیروز، نظریه‌های امروز است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: موفقیت‌هایی که اساتید به دست می‌آورند بخش از آن به واسطه زمینه‌های مساعدی است که دانشگاه و ریاست محترم آن را فراهم می‌کنند، می‌توان گفت حاصل کار تیمی است که بخشی از این موفقیت به خاطر حمایت‌ها، تشویق‌ها و بسترهای مناسبی است که مجموعه دانشگاه فراهم می‌کند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار