۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۷۴۹

عطنا - توافقنامه ایران و عربستان با پادرمیانی پکن، آن هم در این شرایط، میخی بود بر تابوت رژیم صهیونیستی و آغازی است برای اخراج کامل آمریکا از منطقه و تثبیت بیش از پیش قدرت ایران در منطقه.

عربستان پس از ۷ سال بازی با کارت های ایالات متحده، و انواع تقابل های سیاسی و امنیتی و رسانه ای با ایران و پس از به راه انداختن جنگ یمن و در مجموع بازیگری های منطقه ای خود در جنگ نیابتی داعش و ... ، آخر الامر به این نتیجه رسید که چراغ امپراطوری آمریکا رو به خاموشی گراییده است و از نظر سیاسی تکیه زدن بر قدرت در حال افول آمریکا عاقلانه نیست . تحولات شرق آسیا جنگ اوکراین، ناتوانی اسراییل و قدرت گرفتن مسلمانان فلسطین در غزه، در حماس، در جنوب لبنان و ناتوانی آمریکا در مدیریت تحولات جهانی و منطقه ای همچون گذشته و مانند آن بخوبی این ادعا را ثابت می کند.

عربستان که در آشوب های شهریور امسال نقش اول را داشت، پس از آن که متوجه بی وزنی به اصطلاح براندازها شد ، مشتاقانه خواهان وارد تعاملات سازنده با ایران شده است.

پکن نیز که در سودای حفظ موقعیت برتر خود در آینده جهان نسیت به رقیب دیرین خود آمریکا است، در این میان واسطه گری کرد. ایران نیز طبق سنت حاکم بر سیاسب خارجی خود که عزت، حکمت و مصلحت است ، از این توافق استقبال می کند. در ابن میان این آمریکا و بخصوص رزیم جعلی اسرائیل است که تمام بازنده می شود.

ابن توافق همچنین یک پیام داخلی برای کسانی که همچنان چشم به غرب دارند ، را نیز دارد. کسانی که با خیانت های پی در پی خود در سال های اخیر بجای حرکت در مسیر استقلال خواهی مردم ایران و تلاش در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت نظام جمهوری اسلامی، آب به آسیاب دشمن ریختند و هر روز با بهانه ای پاس گل به دشمن دادند که آخرین آن تلاش های آنان در آشوب شهریور امسال بود.

چشم ها را باید شست و دنیای جدید در حال ظهور را دید. عصر طلایی آمریکا ، مدت هاست تمام شده است، اگر چه هستند کسانی که هنوز نمی خواهند این واقعیت را قبول کنند. دوره ظهور دنیای چند قطبی فرا رسیده است.

ایران ، امروز شکست ناپذیر شده است. و بی شک با تلاش و همت جوانان و بنا نهادن اقتصادی دانش بنیان و جهادی و فرهنگی پویا و با نشاط و جامعه ای منسجم با هدایت های حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی دروازه های فتح نشده را نیز فتح خواهد کرد. آن شالله به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

نویسنده: ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار