۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۷۳۸

عطنا - مرضیه ادهم دانشجوی دکتری دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی بر ضرورت پوشش اخبار مطالبات صنفی دانشجویان توسط عطنا تأکید کرد و افزود بی توجهی به این امر به عدم استقبال دانشجویان از این رسانه منجر می شود.

ادهم در این مورد گفت: از وقتی که در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شدم، مطالب عطنا را پیگیری می کردم و چندین بار هم با آن همکاری داشتم، اما مهم آن است که باید تفاوتی بین خبرگزاری دانشگاه با خبرگزاری های خارج از دانشگاه وجود داشته باشد. یعنی ذی نفعان این خبرگزاری که دانشجویان، کارمندان و هیئت علمی هستند؛ باید دغدغه های خود را از این خبرگزاری بشنوند و این موضوع در عطنا اتفاق نمی افتد.

ادهم ادامه داد: موضوع بحث من تنها انتشار خبر و تحلیل رویدادهای مهمی مثل علل و پیامدهای اخراج موقت برخی دانشجویان دانشجویان واتفاقاتی که مثلا در جریان ناآرامی های پاییز در یکی از خوابگاه های دختران رخ داد، نیست؛ بلکه حتی در پیگیری و تهیه خبر و گزارش از بعضی خواسته های صنفی دانشجویان کوتاهی شده است که می توانست خیلی عادی بیان و توسط خبرنگاران عطنا در قالب گزارش پیگیری شود و برای دانشجویان نتیجه بخش باشد. مسائلی مثل فرایند رزرو ناهار در خوابگاه، اسکان و بهداشت در خوابگاه و میزان هزینه و فرایند ثبت نام دانشجویان شبانه.

این دانشجوی دکتری اظهار داشت: یکی از مسائلی که من به شخصه تجربه کردم این است که دانشگاه علامه طباطبایی مسئله کرونا و فرصت زمانی از دست رفته به علت شیوع این بیماری را برای محاسبه مدت زمان تحصیل مجاز دانشجویان مقطع دکتری که در مرحله ی دفاع هستند در نظر نمی‌گیرد. در صورتی که بسیاری از دانشگاه های مادر و سطح الف؛ یکی از ترم ها را به همین علت حذف کردند، ولی دانشگاه علامه طباطبایی این‌کار را منوط به ارائه مدارک بیماری و فوت اقوام کرد. علاوه بر این؛ بخشنامه سنوات مجاز که قبلا ترم ۱۰ بود به ترم ۹ تغییر داده شد و طبق یک بخشنامه جدید؛ از ترم ۱۱، دانشجو باید مدارک مستدل برای ادامه تحصیل ارائه کند و در غیر این صورت اخراج می شود. باتوجه به شرایط روانی این روزهای دانشجویان در جامعه و مشکلات مالی و معیشتی موجود؛ این بخشنامه های ناگهانی مشکلات زیادی ایجاد می کنند.

ادهم افزود: مجموع این اتفاقات فشارهای زیادی ایجاد می کند و صدای دانشجو هیچ کجا شنیده نمی شود و هیچ محلی برای طرح درخواست و سوال های دانشجو وجود ندارد؛ که این موضوع افسردگی و چه بسا ترک دانشگاه را به همراه دارد.

او در رابطه با شیوه کمک به حل این مشکلات توضیح داد: باید بخشی در عطنا مختص بیان اتفاقات و دغدغه های صنفی و مشکلات کارمندان، اساتید و دانشجویان ایجاد شود. هم اکنون تریبونی برای ثبت نقدها، برنامه ها و اعتراض های دانشجویان و سایر افراد وجود ندارد. در حالی که؛ یکی از مهمترین وظایف خبرگزاری مخصوص دانشگاه، پوشش اخبار دانشگاه است و این اخبار فارغ از موضوع آنها باید منتشر شوند. در این صورت دانشجو احساس می کند با مراجعه به عطنا و پیگیری خبرنگار این رسانه به نتیجه می رسد و در صورت چنین تحولی؛ به این خبرگزاری اعتماد می کند و با آن به گفتگو می پردازد. اما در حال حاضر به خاطر عدم وجود اعتماد و امید به پیگیری مشکلات دانشجویان، تمایلی به چنین گفتگوهایی وجود ندارد. در صورت اتخاذ چنین رویکردی دانشجویان به جای رسانه های مختلف دیگر به عطنا مراجعه می کنند و به رسانه خودشان اعتماد بیشتری خواهند داشت.

توضیح عطنا: این رسانه برای پیگیری مطالبات مختلف دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی آمادگی کامل دارد و علاقمندان می توانند نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به شناسه تلگرامی @ehsanattelegram یا پست الکترونیک movahhedian@gmail.com ارسال کنند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار