۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۲۲
کد خبر: ۳۰۴۷۲۳

عطنا - انجمن علمی رشته روابط عمومی، در نشست هم اندیشی با حضور برخی اساتید شاخص دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، به گزارش عملکرد و رونمایی از نخستین نشریه تخصصی خود پرداخت. در این نشست ضمن تقدیر از نفرات برتر رشته روابط عمومی، پرسش و پاسخی میان دانشجویان و اساتید حاضر در جلسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا عبداللهی نژاد، دانشیار گروه آموزشی روابط عمومی، ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت‌های دانشجویان در انجمن علمی روابط عمومی گفت که امیدوار است برگزاری این نشست‌ها توسط اعضای انجمن علمی روابط عمومی تداوم داشته باشد چرا که انجمن علمی، میدان عمل و کنش قوی برای تمرین مهارت‌ها و ایجاد آمادگی برای حضور در عرصه‌های بزرگ‌‍تر است. وی همچنین تاکید کرد که فعالیت‌های خودجوش دانشجویی بایستی مورد استقبال و حمایت اساتید قرار بگیرد.

در بخش بعدی مراسم، محسن حبیبی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، روابط عمومی را وجه مهمی از رسانه خواند و توضیح داد که اگر سازمانی از روابط عمومی فعال برخوردار نباشد در فعالیت خود ناموفق خواهد بود. حبیبی همچنین افزود که دانشگاه علامه طباطبائی سعی کرده است که دانش آموختگان این حوزه را مورد حمایت قرار دهد و در حال حاضر نیز تعدادی از کارشناسان حوزه روابط عمومی از فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین تاکید کرد: برنامه ما برای سال 1402 تاسیس رسانه دانشگاه علامه طباطبائی به همت اساتید است که کارکردی فراتر از تلویزیون خواهد داشت. این رسانه در برندینگ دانشگاه نقش اساسی را رقم خواهد زد که با یاری دانشجویان و اساتید دانشکده علوم ارتباطات به سرانجام خواهد رسید.

همچنین در بخش هم اندیشی و پرسش و پاسخ با حضور استاد کیا، مهدی‌زاده، افخمی و عبداللهی نژاد به برخی اقدامات دانشکده در یک سال اخیر و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال آینده پرداخته شد. علی اصغر کیا رئیس دانشکده علوم ارتباطات، ضمن تقدیر از تلاش اعضای انجمن علمی روابط عمومی بیان کرد که به منظور کارآموزی دانشجویان گروه روابط عمومی، با سازمان‌ها و انجمن‌های خارج از دانشگاه قراردادهایی امضا شده است تا دانشجویان دوره کارآموزی خود را در ایین مراکز بگذرانند.

کیا ادامه داد: در سال آینده دورشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت رسانه در مقطع دکتری به رشته‌های دانشکده اضافه خواهد شد و همانطور که گفته شد استودیوی صدا و تصویر را در این دانشکده فعال خواهیم کرد.

افخمی مدیر گروه روابط عمومی همچنین تلاش اعضای انجمن علمی گروه روابط عمومی را مورد توجه قرار داد و آن را ارزشمند خواند. وی در ادامه بیان کرد: تجدید نظر در مورد واحدهای مقطع کارشناسی رشته روابط عمومی که در سال 1383 تصویب شده به زودی اعمال خواهد شد. این تغییرات با مشورت همکاران گروه روابط عمومی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر دانشجویان ورودی 1401، 43 واحد درس پایه دارند که با اعمال تغییرات به 30 واحد یا کمتر خواهد رسید و به درس تخصصی اضافه خواهد شد.

افخمی همچنین درخواستی را مطرح کرد و گفت: انتظار داریم برنامه ریزی انتشارات دانشگاه به گونه‌ای باشد که تعداد کتاب‌های منتشره افزایش یابد. البته گفتنی است که کتاب‌های زیادی توسط اساتید دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است اما در انتشارات خارج از دانشگاه علامه طباطبائی. به هر حال امیدوار هستیم که شاهد اخبار خوبی در این حوزه باشیم.

سید محمد مهدی‌زاده طالشی، عضو هیئت علمی و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم ارتباطات نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست گفت: در نشستی که سال‌‌های گذشته در دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد اشاره کردم که دکتر معتمدنژاد معلم، مولف و موسس بود که من و بسیاری از همکارانم از شاگردان ایشان بودیم. ایشان خدمت بزرگی به علم ارتباطات کردند، آثار بسیاری را تالیف کردند و همچنین کنشگری فعال اجتماعی داشتند که از جمله آن تشکیل انجمن علمی جامعه اطلاعاتی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌‌ها، مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها و تاسیس و رشته علوم ارتباطات در مقطع تحصیلات تکمیلی است.

مهدی زاده همچنین تصریح کرد: امروزه نیز اگر علم را به عنوان معرفت بشری در نظر بگیریم، یکی از ابعاد آن آموزش است که توسط اساتید صورت می‌گیرد و یکی دیگر از ابعاد آن انجمن‌های علمی است که می‌تواند در پیشبرد دانش ارتباطات تاثیرگذار باشد. در دنیای رسانه‌ای شده امروز که تمام جنبه‌های زندگی بشر به نوعی تحت تاثیر رسانه‌ها قرار گرفته، شناساندن این حوزه از مهم‌‌ترین رسالت‌های علمی ما است. همچنین در پایان تاسیس رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی ارشد را تبریک می‌گویم و از تلاش همکاران تقدیر می‌کنیم.‌

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار