۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ۰۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۴۶۱۳

عطنا - وقتی آیات الهی برای اولین بار از زبان پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله وسلم برای مردمان زمانه خود خوانده می شد، اشراف قریش و حاکمان جور و ستم که به درستی دریافته بودند ، اگر دین  اسلام که اساس و پایه آن قرآن است ، پا بگیرید،  بساط نظام اشراقی سفیانی و حکمرانی مبتنی بر  زر و زور و تزویر جمع می شود، به مردم می گفتند وقتی پیامبر خدا آیات الهی را می خواند ، شما دست در گوش خود کنید تا پیام خدا به گوش آنان نرسد یا هو و جنجال کنید و یا شایع کرده بودند این ها سحر است یا تمسخر کنید و مانند آن.

اما تاریخ نشان داد که آیات الهی و کتاب خداوند، قرآن، تمدنی جهانی ساخت که تاکنون با وجود همه‌ی مخالفت های فراعنه طول تاریخ، امروز این حاکمیت قرآن است که کاخ سفید و تل آویو و کاخ سران کشورهای اروپایی را به لرزه درآورده است.

حرکت هایی مانند قرآن سوزی و یا اهانت به پیامبر و از این دست رفتارهای لمپنی و زشت که  چند سالی است در برخی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بر علیه پیامبر اکرم و یا قرآن صورت می گیرد در حقیقت چیزی نيست،  جز اعتراف  سران کاخ سفید و دیگر هم پیمانان  آن به شکست نظام‌ سرمایه گذاری غرب  در برابر  منطق قرآن.

اگر قرآن کتاب مردگان و کتاب خاموش و بی تاثیر بود، چرا باید کشورهای مدعی تمدن و پیشرفت و فرهنگ با آگاهی از هزینه ای که باید برای این رفتارهای زشت بدهند، بخود اجازه دهند، در این کشورها برخی افراد تندرو که محصول خودشان است، هتاکانه و بی ادبانه و البته حقیرانه و از سر عجز قرآن  کلام وحی را آتش بزنند.

یک روز قرآن سوزی می کنند، یک روز نهاد رسمی سپاه که نهادی قانونی و انقلابی و ضد تروریستی  است را در لیست سیاه قرار می دهند، یک روز، دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کتند، یک روز تحریم های ۴۰ ساله اقتصادی ایران را تشدید می کنند، یک روز،  سردار دل ها و نماد مقاومت و افتخار ملی  ایرانیان را بزدلانه ترور می کنند، یک روز ، به افعانستان و عراق و لیبی و سوریه و یمن حمله نظامی می کنند، یک  روز از این کشورها با خفت و خواری فرار می کنند یا  فریبکارانه توطئه می کنند،. بک روز فشارهای اقتصادی را به نقطه جوش آن می رسانند و کمر همت می بندند تا ارزش  دلار ، این ابزار پولی استعماری را افزایش و ارزش پول ملی ما را کاهش دهند و صدها نکته دیگر.

بی شک همه ی این رفتارها در یک پازل سیاسی قابل فهم و نفسیر است و آن  همان جیزی است که نظریه پردازان خودشان گفتند، مانند فوکو و  هانتینگتون که وی  پیش بینی کرد و آن  این که : * فرا رسیدن  عصر و زمانه رویایی فرهنگ و اندیشه و تمدن اسلامی با  فرهنگ و اندیشه و تمدن نظام سرمایه داری نئولیبرالی غرب*

رویارویی با تمدنی که  از غرب در حال غروب کردن است و تمدنی که از شرق در حال طلوع کردن است. چه کسی است که اهل مطالعه تاریخ و درک سیاسی و البته متصف و با وجدان باشد که تاکنون نفهمیده باشد دشمنی آمریکا و اسراییل و دولت های اروپایی با ایران به سالیان سال  قبل از انقلاب اسلامی می رسد و به نظام و رهبری و مسئولین و مردمی که حامی انقلاب  هستند، به این ها ربطی ندارد.

مگر وقتی پرتغالی ها و اسپانیایی ها و بعد از ان انگلیسی ها و فرانسوی ها و  بعد از آن آمریکایی ها در طول ۳۰۰ سال اخیر به کشور ایران یا  حمله مستقیم نظامی کردند و یا از طریق مهره های وابسته و  ذلیل و حقیر خود مانند؛  محمدرضا شاه بر منابع نفتی ما سلطه داشتند، و در تحقیر مردم ایران  هیچ کوتاهی نکردند، مگر آن زمان ها هم  انقلاب شده بود و یا نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشت.  

تجاوز، دروغ ، فریبکاری، اغواگری،  سلطه و ستم کاری در ذات قدرت های بیگانه و سلطه گر و دولت های اروپایی و سران  آمریکایی ها در طول ۳۰۰ سال اخیر  نهفته است.شواهد و مستندات تاریخی زیادی هم  آن را ثابت می کند.  وجود  لکه ننگ استعمار و استثمار و استحمار را که سوغات غرب  در این ۳۰۰ سال است هرگز از لوح دل و ذهن ایرانیان پاک نهاد با آب زمزم هم نمی توان پاک  کرد.

این است منشاء قرآن سوزی ها و اهانت ها و تحریم و تحریف ها که به لطف شبکه های مافیایی رسانه های صهیونی آمریکایی، مانند :  من و تو ، اینترنشنال و صدای آمریکا  و صدها شبکه های ماهواره‌ای و هزاران رسانه های اینترنتی روزانه بر علیه مردم و مسئولین پاک و دلسوز و بویژه اهانت و توهین به رهبری عزیز صورت می گیرد.

این که مسئولین و دولت سیزدهم باید خدمت گذار مردم و بویژه آحاد مردم محروم باشد ، در این شکی نیست، اما آیا کسانی که فریبکارانه ساز دفاع از آب و نان و حرمت مروم را می زنند ، آیا اینان  یاور دولت سیزدهم هستند و یاور نظام و انقلاب هستند یا فقط نق می زنند و چوب لای چرخ دولت نمی کنند ؟  وجدان پاک و سالم هر کسی بهترین محکمه قضاوت است.

نویسنده: دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار