۰۵ دی ۱۴۰۱ ۰۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۵۲۳

عطنا - رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: این دانشگاه به منظور مهارت‌محور شدن دروس، اقداماتی را در دستور کار قرار داده که به نظر می‌رسد، اقدامات مناسبی باشد. دراین راستا برنامه‌های درسی مورد تجدید نظر قرارگرفته‌اند؛ ما می‌خواهیم به بُعد مهارتی دروس توجه بیشتری داشته‌باشیم.

دکتر عبدالله معتمدی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش "به نظر می‌رسد، دروس دانشگاهی آنطور که شایسته است، مهارت‌محور نیست. چگونه می‌توان دروس دانشگاهی را مهارت‌محور کرد؟" توضیح داد: هدف دانشگاه علامه طباطبائی این است که دروس و برنامه‌ها درسی صرفا جنبه نظری نداشته باشند و مهارت هم درنظر گرفته شود. واحدهای فناور، مراکز کارآفرینی و مراکز نوآوری را در دانشگاه‌ها طراحی شده‌اند که دانشجویان بنا به نیاز  و متناسب با تخصص خود می‌توانند ایده‌هایشان پرورش دهند. هرکدام از این ایده‌ها می‌توانند یک واحد فناور ایجاد کنند. در این شرایط، دانشجویان درخواهند یافت که می‌توانند دانش خود را به ایده تبدیل کنند و از این محل، کسب ثروت‌کنند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه در خصوص کاربردی بودن رشته ها تصریح کرد: به عنوان مثال دانشجویان رشته ادبیات هم می‌توانند تحت آموزش "ویراستاری" قرار بگیرند. کسی که دانشجوی رشته ادبیات است و اگر بتواند مهارت ویراستاری به دست بیاورد و ناشرها به ویراستاری خود را کمک کند وجود ویراستار می‌توانند به موسسه‌ها و انشتارات مختلف کمک شیانی بکند. این احتمال وجود دارد که یک دانشجو در رشته ادبیات فارغ‌التحصیل شده باشد اما درارتباط با ویراستاری هیچ مهارتی نداشته باشد.

دکتر معتمدی در ادامه با اشاره به ضرورت تحول رشته‌های علوم‌انسانی بر اساس نیاز منطقه‌ای و اجرای آن در دانشگاه علامه گفت: در این راستا یکی از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علامه‌طباطبائی در زمینه صنعت توریسم و گردشگری سلامت فعالیت می‌کند. اعضای این تیم همگی فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری هستند. این گروه، ساکنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که به مراقبت‌های درمانی احتیاج دارند، را مدیریت می‌کنند و پس از گذراندن دوران درمان و نقاهت به کشور خود باز می‌گردانند.  

وی ادامه داد: همچنین در داخل کشور استان هایی مانند استان اصفهان از پتانسیل خوبی برای گردشگری برخوردار هستند که می‌توان سرفصل‌هایی با توجه به پتانسیل های آن منطقه تنظیم کرد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار