۲۸ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۴۵۰۰

عطنا - داود دشتبانی کارشناس مسائل قفقاز معتقد است جدیت ایران در مقابله با ایجاد کریدور زنگزور و قطع مرز جمهوری اسلامی با ارمنستان موجب خشم علیف و فحاشی رسانه های باکو ضد ایران شده است.

وی در مصاحبه با شبکه سحر تصریح کرد: اسرائیل مثل یک فتنه و سرطان است که می خواهد کشورهای مسلمان را به جان هم بیندازد تا به اهداف و منافع خود برسد. اسرائیل الهام علیف را وسیله دشمنی با ایران کرده است. 

دشتبانی ادامه داد: بخش بزرگی از نفت و گاز جمهوری باکو به اسرائیل می رود. اما می خواهم نکته جدیدی را افشا کنم. در زنگیلان یک معدن طلا وجود دارد که در اختیار روس ها و ارمنی ها بوده است. هشت ماه قبل از آغاز جنگ قره باغ در سال 2020 یک شرکت انگلیسی با علیف قرارداد امضا کرد تا مالک این معدن شود. کسی هم نپرسید که باکو از کجا می دانست این معدن که در دست ارامنه بوده چگونه قرار است به دست علیف بیفتد! لذا در پس این جنگ ها انگلیس قرار دارد.

او گفت: منفعت این معادن به ملت آذربایجان نمی رسد. علیف منفعت آنها را حتی قبل از آغاز جنگ به انگلیس فروخته بود. آزادی وقتی آزادی است که اراضی و معادن به دست ملت بیفتن، نه اینکه از ارامنه گرفته شود و به انگلیس و اسرائیل داده شود. 

وی تصریح کرد: علیف الان سفرای خارجی را برای بازدید از مناطق آزادشده به شوشی، فضولی و زنگیلان می فرستند، اما هیچ کس را به منطقه هادروت نمی فرستند. چون کنترل کل آن به دست اسرائیل است. پس علیف به اسرائیل و انگلیس خدمت می کند و نه ملت خودش. لازم نیست او برای آذربایجانی های ایران دل بسوزاند. بهتر است است به فکر میلیون ها نفری باشد که در دست او اسیر هستند و در بدبختی زندگی می کنند. او باید اراضی آزادشده را به ملت خودش بدهد و نه اسرائیل و انگلیس. علیف تنها ابزاری است تا انچه به او دیکته می کنند را انجام دهد و مانند یک مترسک در دست دیگران است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
28/09/1401 - 11:51
0
0
بله علی اف باید برود و قره باغ ارامنه به ارامنه (آرتساخ) و قسمت آذری اش به مردم باکو برسد در این صورت صلح برقرار می شود البته هادروت، شوشی و کلیبجر و مارتونی و استپاناکرت مال ارامنه است و بقیه مال باکو/
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
28/09/1401 - 11:59
0
0
البته این قره باغ را سربازان باکو آزاد نکردند درست و صحیح است که بگویند سربازان ناتو، اسرائیل و ترکیه و مزدوران سوریه و وهابی و افغانی جنگیدند نه کسی دیگر/
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار