۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۴۸۵

عطنا - به گزارش روابط عمومی، نشست حل مسائل کشور در حوزه اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و فناوری با تمرکز بر کسب و کارهای خرد و صنایع کوچک، امروز، دوشنبه 21 آذرماه 1401به همت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری معاونت پژوهشی و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و موسسه کار و تامین اجتماعی دوشنبه، 21 آذرماه 1401 برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر داود حسین پور، معاون دانشگاه، دکتر رحیم سرهنگی، دکتر مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، دکتر عزیزالله قربانی، معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دکتر محسن مطیعی، عضو هیئت علمی و مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حسن شفیع زاده گردشی، مدیر توسعه بنگاه ها و کارآفرینی، دکترسیدسعید میرواحدی، هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از مدیران، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.

دکتر معتمدی در بخشی از این نشست ضمن معرفی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه یکی از موضوعات مطرح شده این است که جایگاه علوم انسانی در کشور باید جایگاه مناسبی باشد. علوم انسانی باید اثربخشی، توانایی و ظرفیت خود را نشان دهد. دانشگاه علامه طباطبائی تلاش برای رسیدن به جایگاه مناسب علوم انسانی را به عنوان یک سیاست در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: مهم است بتوانیم نشان دهیم که دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم انسانی چه خدماتی قرار است به جامعه ارائه دهند. به همین دلیل، موضوع راه اندازی مراکز رشد و نوآوری در دانشکده های مختلف مطرح شد تا دانش آموختگان علوم انسانی با استفاده از این مراکز و ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و تشکیل تیم، وارد فضاهای کسب و کار شوند و یک فعالیت برای خود رقم بزنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: دانشگاه با برخورداری از 550 عضو هیئت علمی و ظرفیت داشجویان مستعد قابلیت هدایت و حمایت هدفمند ایده های خلاقانه و کسب و کارهای دانشجویی را دارد. به کمک همین ظرفیت مراکز نوآوری، رشد و کارآفرینی و پارک علم و فناوری در دانشکده ها و دانشگاه راه اندازی شده است تا دانشجویان و استادان با استفاده از حمایت های دانشگاه از ایده به تولید برسند.

دکتر نیازی نیز در این نشست با بیان اینکه یک اقتصاد پویا از سه بخش تشکیل شده است، گفت: صنایع کوچک و کسب و کارهای خرد، کسب و کارهای متوسط و کسب و کارهای بزرگ یا صنایع سه بخش مهم اقتصاد پویا و توسعه محور است.

وی ادامه داد: اقتصاد پویا سهمی را به هر کدام از این سه بخش اختصاص می دهد چرا که هر کدام از این بخش ها پتانسیلی دارند که می‌توانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند. این سه بخش در پیوند با هم است که می توانند یک اقتصاد پویا و کارآفرین را جلو ببرند. وقتی فرآیند توسعه مبتنی بر کسب و کار در جایی طراحی شود ابتدا کسب و کارهای خرد راه اندازی می شوند و سپس از دل این کسب و کار خرد، صنایع و کسب و کارهای بزرگ به وجود می آیند.بنابراین برای رسیدن به توسعه باید از هر سه بخش حمایت هدفمند شود.

دکتر مطیعی در ادامه با بیان اینکه در این نشست تفاهم نامه ای با عنوان «تجاری سازی و کاربردی سازی یافته های علوم انسانی» بین دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد برکت به امضا می رسد، گفت: امضای این تفاهم به کسب و کارهای دانشجویان و فرآیندهایی که در آینده قرار است توسط دانشجویان شکل بگیرد، کمک می کند. همچنین بر اساس این تفاهم نامه از خلاقیت و مدل کسب و کارهای دانشجویی حمایت مادی و معنوی به عمل می آید. 

دکتر حسین پور نیز اعلام کرد: بر اساس این تفاهم نامه، بنیاد برکت حمایت کامل از دانشجویان و استادانی که تیم های کارآفرینی را تشکیل می‌دهند و بخشی از حمایت گروه‌های کارآفرین را برعهده می‌گیرد. این بنیاد مبلغ صدمیلیارد تومان را برای حمایت از 200 طرح در نظر گرفته است که این حمایت های مادی به طور مستقیم به حساب تیم های کارآفرین واریز می‌شود. 

وی گفت: بنابراین تا زمانی که ایده‌ای شکل نگیرد و وارد مرکز کارآفرینی و نوآوری نشود نمی توان از این فرصت استفاده کرد. امیدوارم همه دانشجویان، دانش آموختگان و استادان از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

بحث فلسفی در مورد پارادایم هایی که در حوزه کسب و کار و اشتغال و فناوری و نوآوری وجود دارد، سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای خرد، متوسط و صنایع بزرگ و نگاه و سیاستگذاری در حوزه نوآوری، کارآفرینی و فناوری برخی دیگر از مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار